ورود 1800 پناهجو به آمریکا از زمان لغو دستور اجرایی ترامپ

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد از زمان لغو دستور اجرایی ترامپ، 1800 پناهجو از کشورهای منع شده وارد آمریکا شده اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ واشنگتن اگزماینر در گزارشی نوشت: وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد از زمان تعلیق دستور اجرایی ترامپ مبنی بر منع ورود مسلمانان از چند کشور مسلمان، حدود 1800 پناهجو از این کشورها، از جمله ایران، وارد آمریکا شده اند.

این گزارش می افزاید: پناهجویان از کشورهای سوریه، عراق و سومالی بیشترین آمار را در میان افراد وارد شده به آمریکا تشکیل می دهند.

بازبینی آمار و ارقام وزارت خارجه آمریکا توسط «مؤسسه تحقیقاتی پیو» همچنین نشان داد بیشتر پناهجویانی که در زمان ترامپ وارد آمریکا شده اند، مسلمان هستند.

مؤسسه تحقیقاتی پیو گفت: از زمانی که قاضی دادگاه فدرال بخش های مهمی از دستور اجرایی دونالد ترامپ را به حالت تعلیق درآورد، بیش از 1800 پناهجو از عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن وارد آمریکا شده اند.

ترامپ در روز 27 ژانویه این دستور اجرایی را امضاء کرد که براساس آن هر گونه مسافرت از هفت کشور عمده مسلمان به مقصد آمریکا ممنوع بود. تقریباً همه این پناهجویان زمانی در خاک آمریکا پذیرش شدند که یک قاضی دادگاه فدرال دستور اجرایی ترامپ را لغو کرد.

ترامپ در حال برنامه ریزی برای زنده کردن این دستور اجرایی است تا پذیرش پناهجویان را برای 120 روز ممنوع کند. وی گفت: هدفش بررسی سفت و سخت وضعیت پناهجویان است تا این اطمینان حاصل شود که ارتباطی با تروریست ها ندارند.

در طول ماه نخست ریاست جمهوری ترامپ، 6095 پناهجو از کشورهای مختلف وارد آمریکا شدند. وی دستور داده که پذیرش پناهجویان از 110 هزار نفر به 50 هزار نفر کاهش یابد.

دادگاه های آمریکا با این دستور وی مخالفتی نکرده اند. در ماه نخست ریاست جمهوری ترامپ، 45 درصد از پناهجویانی که وارد آمریکا شدند به کشورهایی تعلق داشتند که مشمول دستور اجرایی ترامپ می شدند.



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار