جهانگيرى در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات کشور:

صندوق اخذ رای گویاترین زبان مردم در سخن گفتن با نظام است/ انتخابات دستاورد بی‌بدیل ملت ایران

معاون اول رئیس جمهور گفت: صندوق اخذ رای گویاترین زبان مردم در سخن گفتن با نظام است

اقتصاد مقاومتى اولویت نخست کشور است/براى تامین نیاز مردم، اجازه واردات میوه را صادر کردیم
به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در همایش سراسری مجریان برگزاری انتخابات ۹۶ که صبح امروز شنبه (۷ اسفندماه) در محل وزارت کشور برگزار شد، با اشاره به اتفاقات اخیری که در کشور رخ داده است گفت: کشورمان در برخی مواقع تحت تاثیر حوادث غیر مترقبه قرار می‌گیرد.

وی افزود: امسال شاهد حوادثی چون سیل،‌گرد و غبار و قطع شدن راههای مواصلاتی در برخی راههای کشور بودیم و در چنین مواردی مردم انتظارشان این است که مدیران کشور همه تلاش خود را به کار بندند تا آثار این حوادث به حداقل برسد.

جهانگیری تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران استانها و شهرستانها باید پدیده‌های آسمانی و زمینی را پیش بینی نمایند تا در مقابل حوادث آمادگی کامل را داشته‌ باشند و در این شرایط حکم فرماندار و استاندار برای حل بحران در استانها باید لازم‌الاجرا باشد.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در برخی مواقع با محدودیت منابع در کشور روبرو می‌َشویم، گفت: سازمان مدیریت بحران نباید برای فعالیت و اقداماتش کمبود بودجه داشته و دستش خالی باشد.

وی با اشاره به فعالسازی ستادهای نوروزی گفت: رفاه و آسایش مردم باید جدی گرفته و بر کالا‌هایی که برای معیشت مردم تاثیر گذار است نظارت شود وستاد تنظیم بازار بر قیمتهای میوه‌های شب عید و کالای دیگر کنترل داشته باشند.

جهانگیری تصریح کرد:اقلامی که نیازمند واردات بوده انجام شد و تا به امروز ذخایر مطمئنی در کشور وجود دارد وگزارشات خوبی ارائه شده است.

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: ستاد تنظیم بازار از 15 اسفند ماه باید حضور جدی تری در بازار داشته باشد  و هر استان در بخشهایی از مناطق استانی‌ خود انبارهایی را پیش بینی کرده  و نمایشگاه‌هایی بابت کالاهای از تولید به مصرف فراهم کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی اولویت اول کشور است گفت:‌4 موضوع چالشی در اقتصاد وجود دارد که یکی از این موارد بیکاری است که اگر به عمق مسئله توجه نشود نمی‌توان آن را حل کرد. از سال 86 تا 91 خالص شغل ایجاد شده در کشور 0 بوده است و در سالهای 91 تا 94 ، 20 میلیلون 600 هزار نفر اشتغال پیدا کردند.
 
جهانگیری تاکید کرد: معنای عمیق تورم و رکود آسیب زدن به قدرت خرید مردم و رفاه آنهاست امروز یکی از اصلی ترین مولفه ایران در منطقه اقتصاد کشورمان است.

وی  گفت: سیاست اقتصاد مقاومتی نسخه خوبی برای حرکت اقتصاد ایران برای برون رفت از چالش‌هاست این اقتصاد ناظر به دولت نیست اما همه می‌خواهند از دولت سوال کنند که در این زمینه چکار کردند ، ما مسئول و پاسخگو هستیم.

معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در راستای سیاستهای اقتصادی مقاومت گام بر می‌داریم گفت‌: هنگامی اقتصاد مقاومتی در کشور موفق می‌شَود که به گفتمان عمومی تبدیل شود و این مهم با بخشنامه به وجود نمی‌آیند و فقط با گفتگو به نتیجه می‌رسد.

 جهانگیری افزود: دقیق‌ترین  و علمی ‌ترین راهکار ما این بود که در پایان سال 95 در برای تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی انجام دهیم و این درخشان ترین اقدام ما بود چرا که در پی آن 23 هزار واحد تولید کوچک صنعتی از بانکها وام دریافت کردند.

 

وی با اشاره به ضرورت  مبارزه با قاچاق کالا گفت: برای استاندارد سازی و افزایش صادرات در 11 ماه امسال رشد صادرات کشورمان به 33 درصد رسیده است و هرروز برداشتمان از میادین مشترک پارس جنوبی نسبت به قطر بیشتر خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین با اشاره به برگزاری انتخابات سال آینده گفت: مشارکت حداکثری مردم سالم‌ترین رقابت انتخاباتی است  ومهمترین حقشان حق حاکمیت بر سرنوشت شان است.

وی  گفت:  انقلاب اسلامی خواسته ملت بود تا حاکمیت خود را اعمال کند و امروز انتخابات مهمترین ابزاری است که مردم حاکمیت شان را مطرح می‌کنند.

جهانگیری با بیان اینکه رای مردم همواره تعیین کننده است افزود:  انتخابات دستاورد بی بدیل ملت ایران است و صندوقهای اخذ رای گویا ترین زبان مردم در سخن گفتن با نظام است.

وی با تاکید بر اینکه نظامی که کارآمد نباشد مقبولیتش در بین مردم از بین خواهد رفت،‌گفت: امروز باید نخبگان به صحنه بیایند و برای این کار حضور گروه های مرجع کمک کننده است و می‌تواند آسیب‌های پیش رو را حل کند.

وی در پایان با اشاره به حضور حداکثری مردم  در راهپیمایی 22 بهمن گفت: همه دیدند که حضور مردم منجر به تغییر فضای کشور شد و امروز انتخابات فرصتی طلایی را پیش روی کشور گذاشته تا مردم با حضورشان تعامل حداکثری میان دولت و ملت به رخ جهانیان بکشد.

انتهای پیام
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار