۳۰۰۰دکتر در تهران بیکارند

مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران از حضور ۳۰۰۰ فارغ‌التحصیل بیکار دارای مدرک دکترا در استان تهران خبر داد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، امید شنعه اظهار کرد: امسال در فضای کسب‌وکار کشور رونقی را شاهد نبودیم و اکنون که در پایان سال قرار داریم برایند اشتغال در شهرستان و استان تهران مثبت نیست.
 
وی گفت: علی‌رغم آنکه دولت زحمات زیادی برای رونق بازار کار و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید صورت داده ولی تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.
 
مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران ادامه داد: در شهرستان تهران و سطح استان افراد بیکار عمدتا تحصیلکرده‌اند به نحوی که طبق آمارها تنها ۳۰۰۰ نفر از افراد با مدرک دکترا در رشته‌های علوم انسانی بیکارند و برای متخصصان علوم انسانی شغلی تعریف نشده است.
 
به اعتقاد وی، دلیل آمار بیکاری در میان دانش‌آموختگان و فارغ‌التحصیلان تمایل به کارهای اداری و دولتی و پشت میزنشینی است و اصطلاحا جوانان به دنبال شغل کارمندی و آب‌باریکه هستند در حالی که این امر جلوی رشد کارآفرینی و خلاقیت را می‌گیرد.
 
شنعه در ادامه از برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در پنج نقطه تهران خبر داد.
 
مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران افزود: با مجوز اتاق اصناف ایران و هماهنگی‌های صورت گرفته نمایشگاه‌های بهاره امسال در پنج نقطه شهر تهران شامل بوستان ولایت، پارک ارم حکیمیه تهرانپارس، مصلای حضرت امام خمینی (ره) و ترمینال خاوران برگزار می‌شود.
 
وی بیان کرد: مسوولیت برگزاری نمایشگاه بهاره در ترمینال خاوران برعهده بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون استان تهران است که از ۱۱ تا ۲۰ اسفندماه همزمان با سایر نمایشگاه‌ها افتتاح می‌شود و مردم با مراجعه به نمایشگاه می‌توانند مایحتاج مورد نیاز خود را تامین کنند.
 
به گفته شنعه، حداقل تخفیف در نظر گرفته شده در این نمایشگاه ۲۵ درصد است و شامل کلیه اقلام خوراکی و پروتئینی، آجیل و خشکبار، شیرینی و شکلات، پوشاک مردانه و زنانه و کیف و کفش است.
 
مدیر عامل بنیاد توسعه کارآفرینی استان تهران گفت: ۸۵ درصد کالاهای عرضه شده در نمایشگاه ایرانی است و از کالاهایی که مشابه تولید داخل هستند جلوگیری به عمل می‌آید.
 
منبع:ایسنا
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.