انجام 1200 پروژه مشترک با وزارت دفاع/ ایجاد دبیرخانه مشترک بین وزارت علوم و دفاع

وزیر علوم از وجود 1200 پروژه تحقیقاتی مشترک بین این وزارتخانه با وزارت دفاع خبر داد و گفت: در صورتی که پژوهشگاه یا مراکز رشد مشترکی بین وزارت علوم و دفاع راه‌اندازی شود، این همکاری‌ها بیشتر خواهد شد.

اولویت بندی و ساماندهی کارهای پژوهشی در زمینه صنایع دفاعی / ایجاد دبیرخانه مشترک بین وزارت علوم و دفاع با هدف مشخص شدن اولویت برای رفع نیازهای کشوربه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد فرهادی وزیر علوم در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه همکاری بین وزارت علوم و دفاع با اشاره به موضوع تفاهم نامه، اظهار داشت: این تفاهم نامه در اصل ادامه تفاهم نامه اولیه که در سال 92 به امضا رسیده بود، بین وزارت دفاع و علوم انجام شد که موضوعات پژوهشی و همکاری های بین دو طرف در این تفاهم نامه مشخص و مرز دانش در آن تعیین شد. 
 
وی عنوان کرد: برای انجام تحقیقات و پژوهش‌های در زمینه‌های صنایع دفاعی و تحقیقاتی این کار صورت گرفته که بخش عمده ای این تفاهم نامه به امضا رسیده است و یک دبیرخانه مشترک برای مشخص شدن اولویت‌ها و با توجه به نیازهای که در زمینه‌های دفاعی و نظامی در کشور وجود دارد این دبیر خانه مشخص تا کارهای مهم و اساسی در زمینه تحقیقات به اجرا در بیاید. 

وزیر علوم افزود: بنا است در این جلسه تفاهمنامه مکملی اجرا شود که در عرصه‌های جدید علمی، صنایع نظامی، دفاعی و غیره همکاری‌های بیشتری داشته باشیم.
 
فرهادی ادامه داد: از دیگر اهداف این تفاهم نامه ساماندهی بیشتر فناوری و علمی است و همه این کارها بر اساس اولویت بندی و نیاز کشور صورت می‌گیرد. 

وی در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر وزارتخانه‌های دفاع و علوم 1200 پروژه تحقیقاتی در دست اجرا دارد که برخی از این پروژه‌ها انجام شده و برخی نیز در دست اجراست و برخی هم از اولویت اجرا خارج شده است.

وزیر علوم در پایان درخصوص نحوه دفاع پایان‌نامه‌های محرمانه نیز گفت: سازوکار تالیف این پایان‌نامه‌ها در دانشگاه‌های مالک اشتر مشخص شده و برای دانشگاه‌های همانند آن نیز در آینده نزدیک مشخص خواهد شد.
 
همکاری 95 دانشگاه کشور با طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی وزارت دفاع
در ادامه مراسم سردار دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: مراکز آموزشی و پژوهشی همکاری با مراکز صنایع دفاعی در زمان جنگ داشته‌اند و از 4 سال گذشته تلاش شده که تا زمینه‌های همکاری و تعامل سازمان دهی شود و در این راستا یک مدت همکاری تشکیل داده‌ایم.
 
وی بیان کرد: این وزارتخانه با 95 دانشگاه، همکاری علمی و پژوهشی در زمینه نیازهای دفاعی و تحقیقاتی دارد تا ظرفیت‌های مهم کشور، توسعه یابد و همکاری‌ها از هم افزایی بیشتری برخوردار شوند.
 
دهقان ادامه داد: این تفاهم نامه سبب می‌شود در کوتاه ترین زمان بهترین نتایج به دست آید و سرمایه‌های نا به جا که در زمینه دفاعی کشور هزینه می‌شد با بررسی‌های مختلف شناسایی شوند و یک نوع چالاکی در کارها صورت گیرد.
 
وی تاکید کرد: با جلسه ای که با روسای دانشگاه های کشور در حاشیه این تفاهم نامه انجام شد مشکلات و مسائل مختلف مطرح و با تدابیر وزیر علوم در بعد دانشگاهی مطرح و زمینه‌های مشترک همکاری در جهت رفع نیازها و تحقیقات گسترش پیاده کرد.
 
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح افزود: تحقیقات باید سبب شود تا کشور به اهداف مد نظر برسد و بهره کامل  را در بالا بردن توان دفاعی ببینیم.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار