کرمانشاه؛

فرماندار کنگاور راهنمای گردشگری معبد آناهیتا

مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور گفت: امسال در ایام نوروز، فرماندار کنگاور به عنوان راهنمای گردشگری در معبد آناهیتا به گردشگران خدمت ارائه می دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛منوچهر پاشایی مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور گفت: مجموعه تاریخی فرهنگی معبد آناهیتا را از هر نظر برای بازدید گردشگران و میهمانان نوروزی در ایام تعطیلات نوروز 96 آماده و مهیا کرده ایم.
 
وی ادامه داد: امسال بلیت فروشی معبد آناهیتا را به ضلع جنوبی معبد انتقال داده ایم و مسیر پیاده روی در داخل معبد را به شیوه ای تاریخی و باستانی آماده کرده ایم.
 
پاشایی از ایجاد هفت نقطه مکث در داخل معبد برای ارائه توضیحات توسط راهنمایان گردشگران به میهمانان نوروزی خبر داد و گفت: امسال در ایام نوروز خود شخص فرماندار که پیشتر سابقه فعالیت در اداره کل میراث فرهنگی استان را داشته، به عنوان راهنمای گردشگری در داخل معبد به گردشگران و میهمانان نوروزی ارائه خدمت خواهد کرد.
 
این مقام مسئول در میراث فرهنگی شهرستان کنگاور گفت: همچنین با همکاری شهرداری اقدام به نخاله برداری از داخل مجموعه کرده ایم که چهره زیبا و پاکسازی شده ای به معبد داده است.
 
وی خاطرنشان کرد: نصب دوربین های مداربسته، نورپردازی و ایجاد مبلمان در داخل مجموعه و همچنین راه اندازی سیستم صوتی یکپارچه در داخل معبد از جمله برنامه های در دست اقدام اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور است.
 
پاشایی همچنین از وجود هفت منزل شخصی در داخل این مجموعه تاریخی خبر داد و گفت: یکی از اصلی ترین برنامه ها ما تملک این هفت منزل شخصی در داخل معبد و الحاق آن به عرصه معبد است.
 
مدیر اداره میراث فرهنگی شهرستان کنگاور اظهارکرد: پاکسازی ستونها و سرستونهای معبد از نقش و نگارها و یادگاری هایی که مردم  انجام داده بودند نیز با همکاری شهرداری انجام شده است.
 
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار