اصفهان؛

فردا نام نویسی از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس آغاز می شود

نام نویسی از داوطلبان مرحله اول انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فردا در وزارت کشور و فرمانداری اصفهان آغاز می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،شهرستان اصفهان دارای پنج کرسی در مجلس شورای اسلامی است که در انتخابات دهمین دوره مجلس در اسفند سال گذشته، شورای نگهبان، انتخابات منتخب سوم شهر اصفهان را باطل اعلام کرد و بدین ترتیب چهار نفر از این شهرستان راهی مجلس دهم شدند و انتخاب نفر پنجم منوط به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شد.

بنابراین، انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان اصفهان فقط در شهرستان اصفهان و برای انتخاب یک نماینده برگزار می شود.
با دستور وزیر کشور ثبت نام از داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس از روز هشتم اسفند ( فردا ) آغاز می شود و داوطلبان به مدت یک هفته ( تا 14اسفند ) فرصت دارند به فرمانداری شهرستان اصفهان و یا با مراجعه به ستاد انتخابات کشور ثبت نام کنند.
براساس اعلام فرمانداری اصفهان، داوطلبان انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی به هنگام ثبت نام باید اصل کارت ملی و سه نسخه تصویر آن، اصل شناسنامه عکس دار و سه نسخه تصویر کلیه صحفات آن، 10 قطعه عکس جدید سه در چهار، اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی و یا مدرک معادل معتبر، اصل و تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست، مقام و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده 29 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اصل و تصویر برگ پایان خدمت وظیفه عمومی و یا مدرک معتبر مبنی بر روشن بودن وضعیت مشمولیت خدمت وظیفه عمومی خود را به همراه داشته باشند.

**اعضای هیات اجرایی فردا به هیات نظارت شورای نگهبان معرفی می شوند
براساس اعلام فرماندار اصفهان، هیات اجرایی اولین مرحله انتخابات میان دوره ای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان فردا ( هشتم اسفند ) به هیات نظارت شورای نگهبان معرفی می شوند.

' فضل الله کفیل ' در این باره به ایرنا گفت: این هیات متشکل از 30 نفر از معتمدین هستد که از بین اقشار مختلف مردم برای بررسی تایید صلاحیت به هیات نظارت شورای نگهبان معرفی خواهند شد.

وی افزود: در صورت تایید این افراد از سوی هیات نظارت شورای نگهبان، فرماندار ظرف مدت 6 روز فرصت دارد تا با برگزاری جلسه ای، هشت نفر از آنها را به عنوان معتمدین هیات اجرایی انتخاب کند.

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه انتخابات توسط مردم برگزار می شود، تصریح کرد: هیات اجرایی انتخابات و اعضای شعب اخذ رای همه از اقشار مختلف مردم انتخاب می شوند و مسئولیت اجرای انتخابات را برعهده دارند.

وی با اشاره به اینکه کمیته های برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستا و مرحله اول میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در فرمانداری اصفهان از 2 ماه قبل فعال شده اند، گفت: پشتیبانی، اجرایی، فناوری، حراست، روابط عمومی و اطلاع رسانی و آموزش کمیته های ستاد برگزاری انتخابات در شهرستان اصفهان هستند.
فرماندار اصفهان ادامه داد: باتوجه به برگزاری انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی در شهرستان اصفهان همراه با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا ، این دوره یکی از گسترده ترین انتخابات خواهد بود که در شهرستان اصفهان برگزار خواهد شد.

وی افزود: بررسی مجدد مکان های شعب اخذ رای یکی از کارهایی است که باید برای برگزاری انتخابات در شهرستان اصفهان انجام شود.
کفیل ادامه داد: پیش بینی می شود با نظر هیات اجرایی انتخابات، تعداد شعب اخذ رای در این شهرستان نسبت به دوره گذشته افزایش یابد.
شهرستان اصفهان برای برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دارای 845 شعبه اخذ رای بود.

وی با اشاره به اینکه مکان های درنظر گرفته شده برای شعب اخذ رای نیازمند بررسی میدانی است، افزود: تیم هایی تشکیل شده اند تا وضعیت فیزیکی، تجهیزات مخابراتی و فناوری این مکان ها را بررسی کنند و در صورت نیاز نظرات اصلاحی خود را به هیات اجرایی شهرستان ارائه دهند.
انتخابات میان دوره ای مجلس شورای اسلامی و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران در 29 اردیبهشت 1396 برگزار می شود.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.