مشهد؛

برگزاری همایش استانی سلامت مردان در مشهد

همایش استانی سلامت مردان 9 اسفندماه همزمان با روز سلامت مردان در بیمارستان قائم (عج) مشهد برگزارمی شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد فرزین دبیر انجمن اورولوژی خراسان رضوی در نشست خبری با اصحاب رسانه که در بیمارستا قایم (عج) مشهد برگزار شد، افزود: ویزیت رایگان بیماران و انجام آزمایش‌های غربالگری در پنج شنبه هفته قبل و در اولین روز از اسفند ماه در دانشگاه‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد از برنامه‌های هفته سلامت مردان بوده است.

وی رعایت ایمنی در محیط کار، تشخیص زود هنگام بیماری، قلب سالم تغذیه سالم و فعالیت فیزیکی، پیشگیری از علل مردانه ناباروری، پیشگیری از حوادث ترافیکی را از موضوعات مورد بحث و تبادل نظر برای سلامت مردان در این همایش دانست.

دبیر انجمن اورولوژی خراسان رضوی گفت: این همایش را با هدف حساس سازی جامعه آموزش و فرهنگ سازی در مورد موضوعات سلامت مردان و اینکه سلامت مردان موجب ارتقا سلامت نیروی کار پیشرفت و توسعه کشور است.

دانشیار گروه اورولوژی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز در این نشست خبری گفت: مردان نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر و محیطی بیشتر هستند و عادات غلط مانند مصرف سیگار، الکل و اعتیاد در مردان بیشتر است، از طرفی به دلیل نوع کار و مشاغل سختی که مردان انجام می‌دهند استرس شغلی بیشتر دارند.

محمد اصل زارع تصریح کرد: مردان کمتر و دیرتر به علت بیماری به پزشک مراجعه می‌کنند و هنگام مراجعه بیماری آنان پیشرفته‌تر و وخیم‌تر شده است.

وی گفت: شایع‌ترین بیماری‌های در حوزه بیماری‌های جسمی مردان کمردرد و آسم است.

زارع تصریح کرد: ابتلا مردان ۵ برابر بیشتر از زنان در حوادث ناشی از کار، ۵ برابر بیشتر در اعتیاد، ۳ برابر بیشتر در سقوط از ارتفاع و بیماری‌های دیابت و چاقی در مردان بیشتر است.

وی با بیان اینکه ناباروری بیماری یک فرد نیست و بیماری یک خانواده است، افزود: درمان ناباروری با روش ARTs (Assisted Reproduction Techniques) از روش‌های نوین ناباروری در مردان به شمار می‌رود.

وی افزود: از روش‌های دیگر می‌توان ICSI,IVF, IUI را برشمرد که احتمال تولد چندقلو در این روش‌ها تا چند درصد افزایش می‌یابد.

زارع گفت: ناتوانایی جنسی از ناباروری شایع‌تر است و از دلایل برزو آن عوامل روانی، مصرف داروی ضد فشار خون، اعتیاد و مصرف مواد روان گردان، دیابت و فشار خون و بیمار یهای قلبی عروقی است.

انتهای پیام//آ. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.