افزایش 46 درصدی کشف مواد مخدر/ مبارزه با قاچاق کلان در الویت است

جانشین فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: کشف مواد مخدر نسبت به سال گذشته 46 درصد افزایش یافته است.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از هرمزگان ، سرهنگ عبدالله لشکری جانشین فرمانده دریابانی هرمزگان گفت: افزایش کشفیات امسال با استفاده از پایش الکترونیکی و گشت‌های شبانه روزی در دریا و کارهای اطلاعاتی صورت گرفته است.

وی افزود: پایش الکترونیکی مرزها و سواحل را در دستور کار قرار داده و در نظر داریم تا هر 2 هزارو 300 کیلومتر ساحل هرمزگان زیر پوشش پایش الکترونیکی قرار دهیم.

جانشین فرمانده دریابانی هرمزگان ادامه داد: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی با قاچاق کالا، مبارزه با قاچاق در اولویت قرار گرفته است.

سرهنگ عبدالله لشکری گفت: مبارزه با قاچاق کلان مدنظر بوده و رویکرد ما رویکرد کوله‌بری نیست و بیشتر قاچاق کلان و لنج‌ها و شناورهایی است که بیش از 500 میلیون تا یک‌میلیارد تومان قاچاق می‌کنند.

وی از کشف 8 تن و 350 کیلو‌گرم انواع مواد مخدر در هرمزگان خبر داد افزود: ایران ‌چه در خشکی و چه در دریا برای قاچاقچیان مواد مخدر ناامن است .

جانشین فرماندهی دریابانی هرمزگان گفت: امسال حدود 10 مورد تجاوز شناورهای صیادی صورت‌ گرفته که تمامی این موارد توقیف و برخی از آن‌ها با دستور مقامات قضایی مصادره شده است.

سرهنگ عبدالله لشکری افزود: برخی از این شناورها که  به اشتباه وارد آب‌های ایران شده بودند بعد از طی شدن مراحل قضایی به صاحبان‌شان برگردانده شد.

وی گفت: دو مورد از صیادان ایرانی که از محدوده صید خارج و وارد آب‌های عمان شده بودند به واسطه ارتباط خوب بین 2 کشور ایران و عمان به راحتی آزاد شدند.

جانشین فرماندهی دریابانی هرمزگان با اشاره به نزدیک بودن ایام نوروز ازهموطنان خواست  تذکرات دریابانی را جدی بگیرند و مسائل ایمنی از قبیل استفاده از جلیقه نجات را رعایت و از شناورهای ایمن و مورد تائید اداره بنادر و دریانوردی استفاده کنند.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.