کرمانشاه؛

احداث مجموعه ی پشتیبانی هواپیمایی ایران

معاون عمرانی استاندار کرمانشاه گفت: با احداث مجموعه ی پشتیبانی هواپیمایی ایران (هما) شاهد خدمات پشتیبانی مطلوبتر و سریعتری در زمینه پروازهای داخلی و خارجی خواهیم بود که در کاهش تاخیر پروازها اثرگذار خواهد بود.

به گزارشگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ مجتبی نیک کردار فرودگاه کرمانشاه را صاحب یک موقعیت ویژه در غرب کشور دانست.

وی گفت: مناطق غربی کشور از سه فرودگاه مهم و استراتژیک در شهرهای تبریز، کرمانشاه و اهواز برخوردار است که در این میان فرودگاه کرمانشاه به دلیل برخورداری از یک موقعیت جغرافیایی ممتاز، بین المللی بودن و امکانات زیرساختی مناسب برای فرود انواع هواپیماها، هاب غرب کشور محسوب می شود و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

این مدیر ارشد عمرانی استان تصریح کرد: فرودگاه کرمانشاه با توجه به این جایگاه طی این سال ها توانسته نقش مرکزیت پروازهای فرودگاهی غرب کشور را به خوبی ایفا کند.

وی به قرار گرفتن کرمانشاه در مسیر پروازهای بین المللی اشاره کرد و گفت: آسمان کرمانشاه به دلیل موقعیت ممتاز جغرافیایی هم اکنون به عنوان یک کریدور بین المللی روزانه شاهد پرواز ده ها هواپیمای خارجی و اروپایی است.

نیک کردار افزود: توانمندی های فنی و خدماتی فرودگاه کرمانشاه باید به گونه ای باشد که در شرایط اضطراری توانایی ارایه خدمات در سطح بین المللی برخوردار باشد. به عنوان نمونه به تازگی یکی از پروازهای شرکت ترکیش آیرلاین که عازم دبی بود به دلیل مشکلات فنی در فرودگاه کرمانشاه یک نشست اضطراری داشت و از خدمات فنی مجموعه پشتیبانی هواپیمایی هما بهره مند شد.

معاون استاندار عنوان کرد: ارایه این خدمات فنی و مهندسی به هواپیماهای داخلی و خارجی بر عهده شرکت هواپیمایی ایران (هما) است که از توانمندی بالایی نیز برخوردار می باشد.
 وی ادامه داد: در استان کرمانشاه مجموعه ی پشتیبانی هواپیمایی هما به دلیل قرار داشتن در خارج از محوطه پروازی فرودگاه، برای هر بار سرویس مجبور است از گیت بازرسی و کنترل فرودگاه عبور کند که این روند زمان ارایه خدمات معمولی و اضطراری را طولانی می کند.

هم چنین فضایی که در اختیار این مجموعه پشتیبانی بسیار مهم قرار داشت بسیار کوچک بود و پرسنل فنی و اجرایی آن در شرایط رفاهی مناسبی قرار نداشتند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار