سلماس؛

توسعه ورزش قهرمانی بدون توجه به ورزش همگانی امکان پذیر نیست

برای توجه همه جانبه به ورزش همگانی بايد بذر های اين ورزش را در بین مردم کاشته وتوسعه دهیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان آذربایجان غربی در نشست شورای ورزش های همگانی شهرستان سلماس، افزود: ورزش های همگانی نیاز به مدیریت همگانی و فرهنگ سازی عمومی دارد تا بتوان با برنامه ریزی دقیق و جامع آن را در بوستان های شهری و روستایی شهرستان ترویج و گسترش داد.

عباس خورشیدي ضمن ضروری خواندن ترویج ورزش همگانی اضافه کرد: با فرهنگ سازی در این زمینه می توان شرایط را برای گسترش ورزش و تندرستی در میان خانواده ها فراهم کرد و جامعه را به سمت نشاط و شادابی هدایت کرد.

وی اضافه کرد: یکی از ویژگی های ورزش همگانی نسبت به ورزش های دیگر جذب عموم مردم به ورزش به صورت روزانه و در مدت زمان کوتاه و با کمترین امکانات و هزینه است که در این راستا وظیفه اصلی تمامی نهادها دعوت از مردم برای گسترش این ورزش است.

سرپرست هیئت ورزش های همگانی استان بر تشکیل شورای راهبردی ورزش های همگانی تاکید کرد و افزود: ایجاد طرح های توسعه ورزش، بررسی حضور کودکان در توسعه ورزش های همگانی، تشویق بانوان در مسیر ورزش های همگانی و تشکیل کارگروه های تخصصی ورزش های همگانی از ضروریاتی است که توجه هر چه بیشتر مسئولین را می طلبد.

خورشیدی تصریح کرد: ورزش همگانی به دلیل ایجاد وفاق و محبت اجتماعی که بین مردم ایجاد می کند به واسطه حرکت عمومی باعث ارتقای رشد اجتماعی افراد نیز می شود.

وی همچنین از مسئولین شهرستانی خواست تا در جهت توسعه ورزش های همگانی همکاری بیشتری با اداره ورزش و جوانان و هیات ورزش های همگانی سلماس داشته باشند.

فرماندار سلماس نیز در این جلسه گفت: ترویج فرهنگ ورزش راهبری اثر بخش برای پیشگیری از گرایش جوانان به مواد مخدر است.

مسعود حاجی علیلو ادامه داد: با نهادینه شدن ورزش همگانی زندگی اجتماعی با مخاطره مواجه نمی شود و لازم است تا از همان سنین کودکی فرهنگ غنی ورزش سرلوحه نظام آموزشی قرار گیرد.

وی با اشاره به نقش سازمان های مردم نهاد در مبارزه با مواد مخدر و ترویج ورزش افزود: سازمان های مردم نهاد یکی از ظرفیت های ارزشمند جامعه امروزی هستند که هم می توانند مبلغ ورزش و هم در راستای مبارزه با مواد مخدر نقشی خوب ایفا کنند.

حاجی علیلوبا اشاره به این که تاکنون در این شهرستان 10 سازمان مردم نهاد در زمینه های مختلف تاسیس و فعالیت می کند، افزود: کارهای بزرگ در جامعه تنها بوسیله مردم انجام می شود و در این میان سمن ها بعنوان حلقه اتصال بین مردم و دستگاه های اداری، نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارند.

در پایان این نشست از بیست نفر از نخبگان فرهنگی و ورزشی ،مربیان ورزش صبحگاهی و ترویج دهندگان فعال و موفق هیئت ورزش های همگانی این شهرستان با اهدا لوح وجوایزی تجلیل شد .

شهرستان سلماس بالغ بر 5هزار نفر ورزشکار سازمان یافته دارد که این تعداد ورزشکار در 24 هیئت ورزشی مختلف،فعالیت می نمایند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.