سردار زاهدیان مطرح کرد؛

جمع آوری و ساماندهی بیش از 13 هزار معتاد متجاهر در تهران

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طی 52 مرحله، 13 هزار و 421 نفر معتاد متجاهر مرد از مناطق آلوده شهر تهران، جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد مجاز تحویل شدند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمد مسعود زاهدیان رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا در تشریح اقدامات پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر،  اظهار داشت: جمع آوری و پاکسازی نقاط آلوده شهر تهران از لوث معتادان متجاهر یکی از اولویت های اصلی این پلیس است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های ایجاده شده در راستای نگهداری و درمان معتادان متجاهر، از ابتدای سال جاری تاکنون طی 52 مرحله، 13 هزار و 421 نفر معتاد متجاهر مرد از مناطق آلوده شهر جمع آوری و به مراکز ترک اعتیاد مجاز تحویل شدند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر ناجا ادامه داد: از میان این تعداد معتاد، 8 هزار و 439 نفر در مراکز ترک اعتیاد پذیرش و 4 هزار و 249 نفر از این افراد به علت داشتن بیماری های مختلف پالایش شدند.

وی در تشریح اقدامات در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر گفت: در خصوص طرد 733 نفر از اتباع کشور افغانستان نیز با هماهنگی پلیس مهاجرت و گذرنامه تهران بزرگ نیز اقدام شد.

سردار زاهدیان تصریح کرد: از مجموع معتادان جمع آوری شده بیش از 4 هزار نفر توسط سر کلانتری هفتم با اولویت قرار دادن میدان شوش، محله هرندی و خیابان های اطراف، جمع آوری شدند.

این مقام ارشد انتظامی افزود: هم زمان با اجرای طرح های جمع آوری و ساماندهی معتادان متجاهر، با اولویت قرار دادن برخی محلات، منطقه هرندی نیز از وجود معتادان متجاهر پاکسازی شد.

وی تصریح کرد: علی‌رغم تلاش های صورت گرفته از سوی پلیس، رده های انتظامی و همچنین شهرداری محل، به دلیل شرایط خاص جغرافیایی و اجتماعی، متأسفانه همچنان این محل،  مکانی مناسب برای حضور و تجمع معتادان است.

سردار زاهدیان با اشاره به اینکه عدم ایجاد ظرفیت کافی باعث خلل در ماموریت های این پلیس در فرآیند جمع آوری معتادان متجاهر است، گفت: با توجه به ظرفیت 4 هزار نفری که به تازگی توسط شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر ایجاد شده است،  پاکسازی منطقه شوش و دیگر مناطق آلوده شهر تهران از معتادان متجاهر به جد دنبال می شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار