ذخیره‌ی بیش از 80 میلیون متر مکعب در مخزن سد رئیسعلی دلواری

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از ذخیره‌ی بیش از 80 میلیون متر مکعب در مخزن سد رئیسعلی دلواری دشتستان خبر داد.

ذخیره‌ی بیش از 80 میلیون متر مکعب در مخزن سد رئیسعلی دلواری
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، شاهپور رجایی با اشاره به افزایش ظرفیت آبگیری سدهای استان بوشهر در بارندگی‌های اخیر، اظهار داشت: با وجود اینکه در بارندگی‌های اخیر، مقادیر قابل توجهی از روان‌آب‌ها راهی دریا شدند ولی سدهای مختلف و آبگیرها در این استان پر آب شدند به گونه‌ای که دبی آبگیری رودخانه‌ها افزایش قابل توجهی یافت.

وی با تاکید بر نقش مهم سد رئیسعلی دلواری در کنترل سیلاب‌ها در استان بوشهر و روان‌های نقاط بالادستی استان، افزود: سد مخزنی رئیسعلی دلواری دبی سیلابی 1600 متر مکعب در ثانیه تجربه، کنترل و در خود ذخیره کرد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با بیان اینکه بیشترین بارندگی به حجم بیش از 450 میلیمتر در شهرستان جم ثبت شد، تصریح کرد: این در حالی است که متوسط بارندگی سالانه استان بوشهر در شرایط مطلوب 250 میلیمتر است که نشان از بی‌نظیر بودن میزان بارندگی اخیر در استان بوشهر است.

رجایی از افزایش ذخیره سازی آب در مخزن سد رئیسعلی دلواری به سبب بارندگی‌های هفته گذشته در استان بوشهر خبر داد و خاطر نشان کرد:  در بارندگی‌های اخیر در استان بوشهر ضمن ذخیره‌سازی روان‌آبها در پشت آبگیرها، بیش از 80 میلیون متر مکعب در مخزن سد رئیسعلی دلواری دشتستان ذخیره سازی شد ولی با توجه به اینکه مجموع ظرفیت ذخیره آبی سد رئیسعلی دلواری 695 میلیون متر مکعب است و اکنون 195 میلیون متر مکعب آب در خود ذخیره دارد و بیش از 500 میلیون متر مکعب از مخزن این سد خالی است.

وی با بیان اینکه سدهای تغذیه مصنوعی استان بوشهر نقش مهم و تاثیرگذاری در تقویت سفره‌های زیر زمینی داشتند گفت: سدهای تغذیه مصنوعی با حجم آبگیری  مطلوب در بارندگی‌های هفته گذشته توانست روان‌های بارندگی را کنترل و در خود ذخیره و بخشی هم برای تقویت سفره‌های زیرزمینی منتقل کند.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.