طیب نیا عنوان کرد:

اقتصاد مقاومتی یک سند راهنما برای کشور است/نمره قابل قبول مسئولین در اقتصاد کلان/ حقوق بازنشستگان لشکری بزودی اعلام می شود

وزیر اقتصاد و دارایی از ثبات و آرامش در اقتصاد کلان خبر داد و گفت: خوشبختانه مسئولین امروز توانسته اند نمره قابل قبولی در این زمینه داشته و به ثبات و آرامشی در اقتصاد کلان دست یابند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان علی طیب نیا امروز در همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی در جمع خبرنگاران افزود: قوانین و مقررات باید به گونه ای باشد که سرمایه گذاران خارجی و داخلی بتوانند به نحو مؤثری درکشور سرمایه گذاری کنند و خوشبختانه توانسته ایم نقش مهمی در این راستا برداریم.
 
وی با بیان اینکه باید برای فعالان اقتصادی داخلی و خادجی باید استانداردهای بین المللی برای گزارشگرهای مالی مد نظر قرار گیرد اظهار کرد: برای موقعیت بنگاه های اقتصادی و فعالان داخلی و خارجی شفافیت صورت گیرد چرا که رکن اصلی در اقتصاد به حساب می آید.
 
طیب نیا با اشاره به اینکه استفاده از صورت های مالی، می تواند شفافیت را در عرصه بین المللی بالا برد گفت: زمینه سرمایه گذاری برای بنگاه ها باید دراین امر فراهم شود چرا که می تواند باعث ارتقا در عرصه اقتصاد شود.
 
وی با بیان اینکه این همایش می تواند تحول اساسی در محاسبات داشته باشد عنوان کرد: این همایش می تواند در عرصه بنگاه ها، بانک ها و بیمه ها مؤثر باشد.
 
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: سال 95 سالی آغازین برای رعایت استاندارد بین المللی و نقطه عطفی برای شرکت های ایرانی بوده است.

به گفته طیب نیا شرکت هایی که از ابتدای امسال از نظر وزن مشمول استاندارد شدند آن را مهمترین شرکت ها در بازارهای مالی و بنگاه های کشور می دانند.

وی گفت: در دهه های اخیر جهان شاهد رشد بی سابقه در تعاملات اقتصادی بین المللی بوده و خوشبختانه همکاری های بین دولت و ملت از نظر حجم و تنوع دچار تحولات قابل توجهی بخصوص در عرصه بین المللی بوده است. 
 
وزیر اقتصاد و دارایی گفت: اقتصاد مقاومتی یک سند راهنما برای سیاست کشور به حساب می آید، چرا که در سیاست اقتصاد مقاومتی هدف، رشد اقتصادی مستمر و پایدار است که می تواند رشد درون زایی و برون نگری داشته باشد.
 
خزانه داری حقوق و عیدی بازنشستگان را پرداخت  کرد

طیب نیا در جمع خبرنگاران همچنین عنوان کرد: درمورد پرداخت حقوق بازنشستگان لشکری به زودی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

وی درخصوص عدم پرداخت حقوق بازنشستگان لشکری گفت: این موضوع را باید از خزانه داری کل کشور پیگیری کنید اما تا جایی که اطلاع دارم حقوق و عیدی بخش هایی از بازنشستگان که مربوط به خزانه داری می شود، پرداخت شده است.

انتهای پیام/ 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار