هشدار سیاستمداران روس درباره احتمال آغاز رقابت‌های تسلیحاتی بین واشنگتن و مسکو

شماری از سیاستمداران روسیه، اظهارات جدید ترامپ درباره گسترش و تقویت ظرفیت‌های هسته‌ای آمریکا را خطرناک توصیف کردند.

هشدار سیاستمداران روس درباره آغاز رقابت‌های تسلیحاتی بین واشنگتن و مسکو
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، شماری از سیاستمداران روسیه اعلام کردند برنامه دونالد ترامپ –رئیس‌جمهور آمریکا-  برای گسترش ظرفیت زرادخانه‌های هسته‌ای این کشور ممکن است به آغاز رقابت‌های تسلیحاتی بین واشنگتن و مسکو منجر شود.

ترامپ در مصاحبه با رویترز اعلام کرد آمریکا از توسعه ظرفیت‌های هسته‌ای خود عقب مانده است و او این وضع را تغییر می‌دهد. وی همچنین اعلام کرد پیمانی که برای توسعه زرادخانه‌های هسته‌ای روسیه و آمریکا محدودیت‌هایی را قائل شده است، به ضرر واشنگتن است.

مقامات روسیه هنوز واکنشی به این سخنان ترامپ نشان نداده‌‌اند؛ اما سیاستمداران حامی کرملین حیرت خود از این موضوع را بیان کرده‌اند.

«کنستانتین کساچوف»، رئیس کمیته بین‌الملل مجلس اعلای روسیه، در این خصوص اعلام کرد: «شعار انتخاباتی ترامپ (آمریکا را دوباره قدرتمند می‌کنیم) اگر به معنای برتری آمریکا در زمینه هسته‌ای باشد؛ جهان را به رقابت‌های تسلیحاتی دهه 50 و 60 بازمی‌گرداند. آیا ما در حال ورود به دوره جدیدی هستیم؟ پاسخ این سوال باید هرچه زودتر داده شود».

ترامپ در زمان برگزاری کمپین انتخاباتی خود اعلام کرد برای بهبود روابط روسیه و آمریکا تلاش خواهد کرد و مقامات روس منتظر تحقق این وعده هستند. البته با گذشت یک ماه از ریاست جمهوری ترامپ و استعفای مایکل فلین –مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور- که حامی برقراری روابط بهتر با مسکو بود، امید به تحقق این هدف کم‌رنگ‌تر شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار