بورس دانشجویان خارجی مقطع پسا دکتری در دانشگاه خوارزمی/ دعوت از استادان برتر ایرانی برای تدریس

رییس دانشگاه خوارزمی از همکاری علمی و بین المللی این دانشگاه با کشورهای خارجی خبر داد.

بورس دانشجویان خارجی مقطع پسا دکتری در دانشگاه خوارزمی/ دعوت از استادان برتر ایرانی برای تدریس
محمدعلی سبحان الهی رییس دانشگاه خوارزمی در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: به منظور گسترش ارتباطات و بهره گیری از آخرین تجربیات و دستاوردهای علمی و دانشگاهی ایرانیان مقیم خارج از کشور، دانشگاه خوارزمی در قالب دوره‌های پسادکتری، فرصت مطالعاتی، استاد مدعو، پروژه‌های کوتاه مدت و بلند مدت و همچنین برگزاری سخنرانی‌ها و کارگاه‌های تخصصی، از این استادان و متخصصان ایرانی دعوت به همکاری می‌کنند.
 
وی ادامه داد: از همه استادان و دانشجویان دوره‌ی دکتری دانشگاه خوارزمی دعوت شده تا برای بهره گیری از این فرصت و ظرفیت جدید با هماهنگی مدیریت همکاری‌های علمی بین‌المللی دانشگاه، از افراد متخصص خارج از کشور که دارای توان و فرصت برای همکاری‌های علمی هستند، دعوت کنند.
 
رییس دانشگاه خوارزمی افزود: هدف این طرح، استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی متخصصان و دانشمندان برجسته ایرانی مقیم خارج کشور در مراکز علمی و فناوری کشور، از جمله دانشگاه خوارزمی است.
 
سبحان الهی بیان کرد: دانشگاه خوارزمی می‌تواند دانش آموختگان دوره دکتری را که در یکی از ۴۰۰ دانشگاه برتر خارج از کشور تحصیل کرده‌اند، به مدت یکسال در دانشگاه خوارزمی به عنوان پست دکتری پذیرش کند.
 
وی گفت: تمامی هزینه‌های مربوط به این افراد در قالب این پروژه قابل پرداخت است.
 
رییس دانشگاه خوارزمی افزود: این افراد می‌توانند حقوق استادیار پایه یک دانشگاه تهران را به مدت یکسال دریافت کنند و دوره پسا دکتری خود را بگذرانند و چنانچه گروه آموزشی مربوطه تأیید کرد که این افراد ظرفیت اشتغال در آن گروه آموزشی را دارند، زمینه جذب آن‌ها نیز فراهم می‌شود.
 
سبحان الهی اظهار داشت: علاوه بر این، استادان ایرانی که در یکی از ۴۰۰ دانشگاه برتر دنیا اشتغال به تدریس دارند، می‌توانند به مدت ۳ تا ۱۲ ماه به دانشگاه خوارزمی مراجعه کرده و با یکی از گروه‌های آموزشی در قالب تدریس و یا فعالیت پژوهشی همکاری داشته باشند.
 
وی افزود: همچنین دانشگاه خوارزمی می‌تواند در قالب این طرح استادان ایرانی خارج از کشور را به مدت ۳ ماه برای برگزاری چند واحد درسی در دانشگاه دعوت به همکاری کرده و هزینه آن‌ها معادل رتبه دانشگاهی پرداخت می‌شود.
 
رییس دانشگاه خوارزمی تصریح کرد: دانشگاه خوارزمی از اعضای هیأت علمی و دانشجویان دوره دکتری تقاضا کرده است افرادی را که در خارج از کشور اقامت دارند و علاقه‌مند به همکاری با دانشگاه خوارزمی هستند، شناسایی و هرچه سریعتر به مدیریت همکاری‌های علمی بین المللی معرفی کنند تا این مدیریت بتواند مقدمات حضور آن‌ها را در دانشگاه خوارزمی فراهم کند.
 
سبحان الهی یادآورشد: این فرصتی است که به صورت محدود و در یک دوره کوتاه یک ساله در اختیار دانشگاه قرار داده شده و باید از این فرصت ارزشمند به خوبی استفاده شود.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار