ساری،

دانستنی هایی درباره فرار از صحنه تصادف

فرار از صحنه تصادف یا خودداری از کمک کردن به حادثه دیده ، جرم است.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران در گفتگو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، گفت: همزمان با بیشتر شدن وسایل نقلیه در خیابان ها، تصادفات جرحی و فوتی همراه با خسارات مالی افزایش می یابد و سبب خسارات و آسیب های غیر قابل جبرانی به آسیب دیده و مقصر می شود.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت:هنگام حادثه، فرار از صحنه تصادف و یا خودداری از کمک کردن به حادثه دیده جرم بوده و مرتکب آن قابل مجازات خواهد بود.

وی با بیان اینکه این جرم انگاری واطلاع رسانی می تواند در کاهش آسیب ها و خسارات ناشی از این سوانح بسیار موثر باشد، گفت : بر اساس قانون حتی امکان اعمال تخفیف در قبال مرتکب چنین اعمالی وجود نخواهد داشت.

ابراهیمی افزود: هر گاه مصدوم احتیاج به کمک فوری داشته باشد و راننده با وجود امکان رساندن مصدوم به مراکز درمانی و یا استمداد از مأمورین انتظامی از این کار خودداری کند و یا به منظور فرار از تعقیب، محل حادثه را ترک و مصدوم را رها کند حسب مورد به بیش از دو سوم حداکثر مجازات مذکور در مواد (۷۱۴) و (۷۱۵) و (۷۱۶) محکوم خواهد شد و دادگاه نمی‌تواند در مورد این ماده اعمال‌کیفیت مخففه کند.

کارشناس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور استان مازندران گفت:راننده در صورتی می‌تواند برای انجام تکالیف مذکور در این ماده وسیله نقلیه را از صحنه حادثه حرکت دهد که برای کمک رساندن به مصدوم ، راه دیگری ممکن نباشد.

ستواندوم مرتضی ابراهیمی افزود : در تمام موارد مذکور هرگاه راننده مصدوم را به نقاطی برای معالجه و استراحت برساند و یا مأمورین مربوطه را از واقعه آگاه کند و یا به هر نحوی موجبات معالجه و استراحت و تخفیف آلام مصدوم را فراهم کند دادگاه ، مقررات تخفیف را درباره‌ او رعایت خواهد کرد.

وی گفت:در هنگام وقوع چنین حوادثی ، چنانچه از نوع جرحی باشند بایستی بلافاصله با اورژانس و پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و حتی الامکان از رساندن مصدوم با ماشین شخصی به بیمارستان خودداری کرد و این کار را به ماموران اورژانس سپرد.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.