دوره ویژه دانشگاهی برای تشخیص اخبار کذب!

دانشگاه‌های بسیاری در عصر پیشتازی رسانه و تاثیر آن در گسترش اخبار کذب و غیرواقعی دوره‌هایی برای تحلیل و شناسایی اخبار غیرواقعی برگزار می‌کنند.

 به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  در این میان، دانشگاه واشنگتن قصد دارد یک دوره‌ آموزشی سمینار محور را برای دانشجویان خود آغاز نماید و هدف آن آموزش تفکر هوشمندانه و تحلیلگرانه برای تشخیص اخبار و اطلاعات کذب است. دو نفر از اساتید این دانشگاه مسئول برگزاری این دوره هستند و نام جالب "مزخرفات در دوران اَبَرداده‌ها" را برای آن انتخاب کرده‌اند.
 
در پایگاه رسمی این درس که حدود یک ماه از شروع آن می‌گذرد، هدف این دوره پرورش دیدگاه کارشناسانه و فنی در بین افراد آکادمیک برای تشخیص اطلاعات معتبر و قابل استناد از موارد کذب در نظر گرفته شده است.
 
میزان استقبال از این پایگاه بسیار چشمگیر بوده است و فقط یک روز بعد از راه‌اندازی وبسایت حدود 20 هزار بازدیدکننده و چندین ایمیل دریافت کرده و چندین سفارش کتاب‌های مرتبط با دوره در آن ثبت شده است.
 
در این دوره دانشجویان در چهار سمینار آموزشی شرکت کرده که در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود و دانشجویان پس از شرکت در این دوره باید بتوانند اطلاعات و اخبار غیرمعتبر و دستکاری شده را به صورت فنی و دقیق تشخیص داده و بتوانند برای روش تشخیص خود توضیحات کامل و علمی ارائه دهند.
 
دکتر کارل برگستورم یکی از اساتید این دوره گفت: مفاهیم و اطلاعاتی که در این دوره به دانشجویان عرضه می‌شود بسیار مفید و قابل استفاده خواهد بود و من مطئنم که این دوره یکی از کاربردی‌ترین دوره‌های آموزشی دانشجویان در طول دوران تحصیل آنها خواهد بود.
 
منبع : ایسنا
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار