حاجی‌بابایی در پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان ایران اسلامی:

برنامه ششم با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطابقت دارد/ 45 درصد از نقدینگی کشور منجمد است

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس گفت: نظارت در برنامه ششم توسعه با قدرت و شفافیت بود و این برنامه با اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های نظام مطابقت دارد.

برنامه ششم با سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مطابقت دارد/ 45 درصد از نقدینگی کشور منجمد است

به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا حاجی بابایی رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با حضور در پنجمین کنگره کانون دانشگاهیان اسلامی با اشاره به پرفراز و نشیب بودن برنامه ششم توسعه گفت: در مجلس نهم این برنامه مورد بررسی قرار گرفت اما به سرانجام قابل قبولی نرسید.

وی افزود: در مجلس دهم دولت همین لایحه را تحت عنوان برنامه به مجلس ارائه کرد و پس از تلاش 6 ماهه توانستیم این برنامه را به تصویب برسانیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه 22 اولویت در برنامه ششم تصویب شد، گفت: این 22 اولویت تحت عنوان 22 موضوع در دستور کار قرار گرفت و برای هر موضوع یک بسته تعریف شد.

حاجی بابایی ادامه داد: این برنامه نسبت به برنامه‌های توسعه‌ای کشور نوآوری دارد و مستقیما وارد اصل موضوع شده و برای آن دردی که در جامعه مطرح است نسخه‌ای شفاف پیچیده است.

وی افزود: تمام شرایط برای سرمایه‌گذاری قابل وصول پیش‌بینی شده و سالانه 770 میلیارد تومان دولت سرمایه‌گذاری کرده تا در مسیر رشد 8 درصدی اقتصادی شرکت کنیم.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس با تأکید بر اینکه نقش دانشگاهیان در برنامه ششم بی‌بدیل است، گفت: یکی از اولویت‌های اساسی برنامه ششم کاربست علمی است و باید به سمتی برویم که بین دانشگاه صنعت و تولید پیوندی شکل بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز متأسفانه نقدینگی 494 میلیارد تومانی به هزار و 239 هزار میلیارد تومان رسیده که 45 درصد از این نقدینگی منجمد است.

این نماینده مجلس تأکید کرد: برنامه ششم از برنامه‌هایی بود که سخت مورد انتقاد قرار گرفت و فضا‌های سنگینی از بیرون مجلس به آن می‌رسید تا از گردونه خارج شود اما با کمک نمایندگان این گردونه توانست با 154 رأی موافق و 77 رأی مخالف دو سوم آرا را کسب کند.

رئیس کمیسیون تلفیق مجلس در پایان خاطر نشان کرد: نظارت در برنامه ششم توسعه با قدرت و شفافیت بود و با تمام اقشار جامعه گره خورده است،  این برنامه با اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های نظام مطابقت دارد.

انتهای پیام /

برچسب ها: احزاب ، تشکل ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار