امام جمعه موقت زاهدان؛

مردم منتظر گزارش اقتصاد مقاومتی هستند

امام جمعه موقت زاهدان گفت: دولتمردان باید بدانند که مردم منتظر ارائه گزارش اقدامات آنان در بحث اقتصاد مقاومتی هستند و در صورت کم کاری در این حوزه باید به مردم پاسخگو باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ،حجت السلام ابراهیم حمیدی امام جمعه موقت زاهدان در خطبه های نماز جمعه زاهدان با اشاره به آداب سخن گفتن برای فرد مومن، گفت: زبان و چگونگی بیان کلمات تاثیر زیادی بر زندگی افراد خواهد داشت.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: اگر در زندگی زبانمان را کنترل نکنیم ممکن است در بیان یک کلمه ایمانمان را از دست بدهیم، چراکه زبان وسیله ای است که انسان می تواند با آن به سعادت و یا شقاوت بیفتد.

وی با اشاره به اینکه مراقبت و مواظبت از زبان از تکالیف هر مومنی است، افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی که با آن درگیر هستیم همانند بسیاری از اختلافات خانوادگی، ناشی از عدم کنترل زبان و نحوه سخن گفتن ما در جامعه است.

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان با اشاره به روز امور تربیتی وتربیت اسلامی، بیان کرد: بحث تربیت در اسلام بسیار مهم است به گونه ای که در قران و اسلام تاکیدات فراوانی به ارزشمندی تعلیم شده است و علم بدون تربیت را مضر دانسته است.

وی با اشاره به نقش موثر خانواده در تربیت فرزندان، گفت: باید خانواده ها روش تربیت اسلامی فرزندان خود را فرا گرفته و  آموزش و پرورش و دیگر نهادهای فرهنگی نیز باید در این راستا، با حرکتی جهادی خانواده ها را به چگونگی تعلیم تربیت اسلامی تجهیز کنند تا جلوی ناهنجاری های اجتماعی ناشی از عدم تربیت صحیح فرزندان در جامعه جلوگیری شود.

امام جمعه موقت زاهدان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در ششمین کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، تصریح کرد: مهمترین مسئله امروز جهان اسلام مسئله فلسطین و مبارزه با صهیونیست است.

وی تصریح کرد: تنها راه نجات مردم فلسطین مقاومت مردم و مبارزه دیگر کشورهای اسلامی با صهیونیست ها است.

حجت السلام حمیدی گفت: سال ۹۵ به وسیله مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل نامگذاری شد و بنا به درخواست ایشان در پایان امسال باید تمامی قوا گزارشی از اقدامات و عمل خود در بحث اقتصاد مقاومتی به مردم ارائه دهند.

وی با اشاره با مسئله برجام اظهار داشت: متاسفانه با وجود اینکه به پایان سال ۹۵ نزدیک می شویم هنوزهم شاهد عدم استفاده کافی از ظرفیت ها و توان داخلی هستیم و بیشتر نگاه ها به ظرفیت های خارجی بحث برجام دوخته شده است.

رئیس دستگاه قضا در سیستان و بلوچستان در پایان تاکید کرد: دولتمردان باید بدانند که مردم منتظر ارائه گزارش اقدامات آنان در بحث اقتصاد مقاومتی هستند و در صورت کم کاری در این حوزه باید به مردم پاسخگو باشد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار