بانوان برتر انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند

با بسته شدن پرونده انتخابی تیم ملی کاراته بانوان، نفرات اول اوزان معرفی و بانوان برتر انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند.

به گزارش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان و به نقل از سایت فدراسیون کاراته، پیکارهای انتخابی تیم ملی کاراته بانوان که با حضور افسانه باقری نایب رییس بانوان فدراسیون، کادرفنی تیم ملی و با قضاوت داوران رسمی فدراسیون تا پاسی از دیشب (پنجشنبه) با انجام مبارزات کاراته‌کاهای اوزان 50-، 55-، 61-، 68- و 68+ کیلوگرم در سالن شهید کبگانیان تهران به طول انجامید، در نهایت نفرات برتر هر وزن معرفی و منتخبین جواز حضور در اردوی تیم ملی را برای شرکت در بازیهای کشورهای اسلامی در باکو آذربایجان و مسابقات قهرمانی آسیا در آستانا قزاقستان کسب کردند.

* مبارزات وزن 50- کیلوگرم

در وزن 50- کیلوگرم که 4 کاراته‌کا حضور داشتند، 6 مبارزه انجام شد که زهرا طرازپور ابتدا 2-1 فاطمه چیذری را برد و بعد مقابل فرشته موسوی با نتیجه 2 بر صفر برنده شد و 6 بر 5 مقابل بهمن یار باخت اما به دلیل تفاضل بهتر نسب به موسوی و بهمن یار، به عنوان نفر اول این وزن معرفی شد. 

هرچند فرشته موسوی و سارا بهمن یار هم 2 برد و یک باخت را در این وزن دشت کردند اما به خاطر تفاضل در رده های دوم و سوم قرار گرفتند و فاطمه چیذری که در این پیکارها موفق به کسب برد نشد، در جایگاه چهارم قرار گرفت.

* مبارزات وزن 55- کیلوگرم

اما در وزن 55- کیلوگرم، 5 کاراته‌کا حضور داشتند که در نهایت زهره برزگر با 3 پیروزی مقابل مینا دژوان (4-3)، زهرا کرم پور (1-0) و زینب تقوی (9-صفر) صاحب بیشترین برد شد و نفر اول این وزن لقب گرفت، هرچند برزگر یک باخت مقابل یحیی پور (6-3) را متحمل شد.

زهرا کرم پور، زینب تقوی و آناهیتا یحیی پور هم هر 3، دو برد و دو باخت در کارنامه‌شان ثبت کردند که به خاطر تفاضل به ترتیب دوم تا چهارم شدند. نفر پنجم این وزن هم مینا دژوان بود که پرونده‌اش با یک برد و 3 باخت بسته شد.

* مبارزات وزن 61- کیلوگرم

همچنین شیما آل سعدی و شبنم واحدی در وزن 61- کیلوگرم که هر دو 3 برد و یک باخت بدست آوردند به دلیل تفاضل اول و دوم شدند.

بردهای آل سعدی مقابل طرازپور، مهدیه مهدی نیا و ملیکا احدی دشت شد و یک باخت او برابر شبنم واحدی، نفر دوم این وزن رقم خورد. واحدی هم پس از برد برابر آل سعدی، طرازپور و مهدی نیا را شکست داد اما به احدی باخت.

ملیکا احدی 2 برد و 2 باخت، فاطمه طراز پور و مهدی مهدی نیا هم یک برد و 3 باخت در پرونده‌شان ثبت کردند و به ترتیب سوم تا پنجم شدند.

* مبارزات وزن 68- کیلوگرم

در وزن 68- کیلوگرم، بهنوش نجفی یکی از موفق‌ترین کاراته‌کای این دوره از رقابت‌ها بود و مقابل هر 4 رقیب خود برنده شد تا با اقتدار نفر اول این وزن لقب بگیرد. نجفی 5 بر یک جعفری را برد، سپس مبینا کاویانی را از پیش رو برداشت، در ادامه 8 بر 6 از سد شقایق واحدی گذشت و در نهایت با نتیجه 5 بر صفر کاظمی را شکست داد.

بعد از او شقایق واحدی 3 برد و یک باخت را بدست آورد و در جایگاه دوم قرار گرفت. مبینا کاویانی با دو برد و دو باخت به کار خود پایان داد و سوم شد و شیا کاظمی با یک برد و 3 شکست در رده چهارم جای گرفت. هنگامه جعفری هم هر 4 مبارزه خود را واگذار کرد و نفر آخر این وزن شد.

* مبارزات وزن 68+ کیلوگرم

در سنگین وزن هم 10 مبارزه بین 5 کاراته کا انجام شد تا زهرا برزگر دیگر کاراته‌کای موفق این پیکارها لقب بگیرد و با 4 برد، نفر اول وزن 68+ کیلوگرم شود.

برزگر در این پیکارها ابتدا 9-3 غلامی را برد، سپس زندی را با نتیجه 6 بر3 از پیش رو برداشت، در ادامه به دلیل هانسوکو شدن کاظمی، برنده این مبارزه شد و در نهایت چاپاری را 9 بر یک شکست داد.

مونا غلامی، شنه کاظمی و رویا زندی هم در حالی رده‌های دوم تا چهارم این وزن را به خود اختصاص دادند که 2 برد و 2 باخت را در کارنامه‌شان ثبت کردند. سهم فاطمه چاپاری هم یک برد و 3 باخت بود و نفر پنجم این وزن شناخته شد.

هدایت تیم‌ملی کاراته بانوان کشورمان در بازیهای کشورهای اسلامی (باکو-آذربایجان) برعهده سمانه خوش قدم و لیلا بهرامی است.

مدعوین به اردوی تیم ملی به زودی از سوی کادرفنی معرفی می‌شوند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.