موضع خصمانه صهیونیست ها با موضوع حقوق بشر؛

ممانعت از ورود اعضای دیده‌بان حقوق بشر به سرزمین های اشغالی

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: رژیم صهیونیستی دیگر برای اعضای خارجی این سازمان غیردولتی روادید صادر نمی کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد: "اسراییل دیگر برای اعضای خارجی این سازمان غیردولتی روادید صادر نمی کند." وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی نیز این خبر را تأیید کرد.

دیده‌بان حقوق بشر که گزارش‌های انتقادی متعددی درباره اشغال‌گری اسرائیل در سرزمین‌های فلسطینی تهیه کرده است، از چند ماه پیش برای عمر شاکر رئیس جدید دفتر این سازمان برای اسرائیل و فلسطین که یک شهروند آمریکایی است، درخواست روادید کاری کرده بود.

دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک است، در بیانیه‌ای اعلام کرد 20 فوریه، مقامات اسرائیلی پاسخ دادند که این درخواست رد شده است زیرا به گفته آنها، دیده‌بان حقوق بشر واقعا یک سازمان دفاع از حقوق بشر نیست.

امانوئل ناهشون، سخنگوی وزارت امور خارجه اسرائیل اعلام کرد: «دیده‌بان حقوق بشر همواره نشان داده است که سازمانی اساسا مغرضانه و ضد اسرائیلی است و دستور کاری خصمانه دارد.»

فشار برسازمان های حقوق بشری

وی افزود: «چرا ما باید به این افراد که تنها هدفشان خدشه‌دار کردن و حمله کردن به ماست، مجوز کار بدهیم.»

وی در عین حال گفت کارکنان اسرائیلی و فلسطینی دیده‌بان حقوق بشر اجازه دارند به کار خود ادامه دهند.

دولت بنیامین نتانیاهو که یکی از تندروترین دولت‌های تاریخ صهیونیست هاست، بارها به اعمال فشار بر سازمان‌های مدافع حقوق بشر متهم شده است.

عمر شاکر در این باره گفت: «ما واقعا از این کار متعجب شدیم. ما در بیش از 90 کشور فعالیت می کنیم. بسیاری از دولت‌ها گزارش‌های ما را که بر مبنای تحقیقات عمیق تهیه می شود، دوست ندارند اما واکنش انها سرکوب نیست.»

دیده‌بان حقوق بشر در سال 2016 گزارشی منتشر کرد مبنی بر اینکه شرکت‌های خارجی و اسرائیلی فعال در شهر‌ک‌های یهودی نشین در کرانه باختری رود اردن در جنایات علیه فلسطینی‌ها سهیم هستند.

این سازمان همچنین تلاش می کند باشگاه‌های فوتبال اسرائیلی در شهرک‌ هایی که سازمان ملل آنها را غیرقانونی می داند، از فیفا (فدراسیون بین المللی فوتبال) اخراج شوند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار