لوپن: وقت آن رسيده که برای هميشه با اتحاديه اروپا خداحافظی کنيم

رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه گفت: زمان آن رسیده که برای همیشه از اتحادیه اروپا خداحافظی کنیم.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ مارین لوپن رئیس حزب راست افراطی جبهه ملی فرانسه که در نظرسنجی ها از بخت زیادی برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آینده برخوردار است، روز پنجشنبه تاکید کرد زمان آن رسیده است که برای همیشه خود را از اتحادیه اروپا جدا کنیم.
 
مارین لو پن چهل و هشت ساله که ریاست حزب راستگرای جبهه ملی را بر عهده دارد روز پنجشنبه در کنفرانسی که به منظور تشریح دیدگاههای بین المللی وی برگزار شده بود، تاکید کرد زمان آن رسیده است که کار خود را با اتحادیه اروپا برای همیشه به پایان برسانیم.
 
رئیس جبهه ملی فرانسه این مطلب را در جمع شمار زیادی از روزنامه نگاران و نمایندگان چهل و دو کشور خارجی از جمله سفرای تایوان، کامبوج، کوبا، عربستان سعودی، آلبانی، ویتنام و همچنین دیپلماتهای آمریکا و چین بیان کرد. مارین لوپن که از مدتها پیش ضمن انتقاد از اتحادیه اروپا این سازمان اروپایی را تمامیت خواه توصیف کرده است، افزود: وقت آن رسیده است که با این غول دیوان سالاری خداحافظی کنیم. 
 
لوپن با اشاره به تصمیم انگلیسی ها برای خارج کردن کشورشان از اتحادیه اروپا، ادامه داد: اتحادیه اروپا فرانسه را ضعیف کرده و آن را از جهان جدا کرده است. من از رنسانس ملتهای اروپایی بر ضد اتحادیه اروپا و حمایت آنها از اروپا به عنوان یک قاره خوشحال هستم. 
 
رئیس جبهه ملی فرانسه خاطر نشان کرد: ما یک اروپای جدید خواهیم ساخت. اگر من به عنوان رئیس جمهور فرانسه انتخاب شوم، پیمانهای اروپایی را مورد بازبینی دقیق قرار خواهم داد و فرانسه را به طور جدی در ساخت یک اروپا ملتهای آزاد دخیل خواهم کرد. 
 
مارین لو پن سخنرانی خود را با این جمله آغاز کرد: من مایل هستم فرانسه و جهان را آن گونه که هستند، ببینم نه آن گونه که می خواهم باشند. من مصمم هستم تا فرانسه را در خدمت یک جهان چندقطبی قرار دهم. 
 
وی در سخنرانی خود از ماجراجویی راهبردی آمریکا انتقاد و از واقع گرایی و اراده دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا در ایجاد تغییرات استقبال کرد. مارین لو پن ادامه داد روسیه در توازن قوا که می تواند پدیده جهانی سازی را آرام کند، یک عنصر تعیین کننده به شمار می رود.
 
وی با تاکید بر این که مصمم است در صورت راهیابی به کاخ الیزه به روابط نخوت آمیز و سخنان اخلاق مآبانه در قبال کشورهای آفریقایی پایان دهد، افزود عدم دخالت در امور داخلی کشورها به معنای بی تفاوتی نیست.
 
مارین لو پن تاکید کرد ضمن انتقاد از برتری طلبی سازمانهای بین المللی، تهدیدها و خطرات ناشی از مهاجرتهای عظیم خاطر نشان ساخت در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری حفاظت از منافع ملی را در اولویت قرار خواهد داد. وی مخالفت خود را با مذاکرات الحاق ترکیه به ا تحادیه اروپا و پیمان تجارت آزاد اتحادیه اروپا با کانادا اعلام کرد.

 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار