در برنامه «خونه خوبه» مطرح شد:

عدم توجه به جلو بیشترین عامل در تصادفات

برنامه «خونه خوبه» به تهیه کنندگی على برزو رفیع‌پور و حبیب میدانچی از شبکه سه سیما روی آنتن می‌رود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حبیب میدانچی مجری و کارشناس «خونه خوبه» از کارشناس برنامه سرهنگ جهانی معاون اجتماعی و فرهنگی پلیس راهور پرسید، پلیس راه در سال جدید چه تسهیلات و تمهیداتی را با ایمنی بیشتر مسافران اندیشیده است و سرهنگ جهانی نیز در پاسخ گفت: ما به جهت هماهنگی‌های برون سازمانی با پلیس را هنمایی رانندگی در مجموعه درون و برون شهری، سازمان راه‌داری، حلال احمر، وزارت کشور، وزارت آموزش و پرورش، امداد و نجات و سازمان‌هایی که به نوعی مرتبط با خدمات سفر هستند جلساتی متعددی داشتیم که خوشبختانه نتایج خوبی هم داشت.

معاون اجتماعی و فرهنگی راهور ادامه داد: ما برای آمادگی بیشتر در زمان شروع سفر یک رزمایش در سازمان به عنوان«تمرین کنترل و مدیریت سفرها» که در ضلع جنوب حرم مطهر امام خمینی (ره) صورت خواهد گرفت را انجام می‌دهیم و کل سازمان‌هایی که دخیل هستند با محوریت پلیس راهنمایی و رانندگی در آنجا حضور دارند.

سرهنگ جهانی با اشاره به همایش سازمان‌های مرتبط با این مسئله جهت آمادگی بیشتر نیروهای ناجا در ایام تعطیلات نوروز گفت: همچنین برای همکاران خودمان همایش دو روزه‌ای را داریم که در روزهای آینده برگزار می‌شود و همه روسای راهنمایی و رانندگی و پلیس راه  تمام شهرها و استان‌ها آنجا جمع می‌شوند و برنامه‌ها را دوباره تمرین می‌کنیم و همه یک صدا تا 15 فرودین در کنار مردم کشورمان در راه‌ها و جاده‌ها بخواهیم بود. 

مجری کارشناس «خونه خوبه» در ادامه مطرح کرد که از چه تاریخی مبنای سفرهای تاریخی را در نظر می‌گیرید؟ این کارشناس نیز گفت:‌ با6 توجه به این که رزمایش در 24 اسفند برگزار می‌شود مبنای ما برای سفرهای تاریخی از همین تاریخ است و سعی می‌کنیم همه استان‌ها را پوشش بدهیم.

سرهنگ جهانی افزود: اولین موضوعی که بیشترین آمار تصادف را دارد عدم توجه به جلو است. صحبت با تلفن همراه، خواب آلودگی، خوردن و آشامیدن، صحبت به سرنشنیان و ... همه زیر مجموعه عدم توجه به جلو هستند که استفاده از تلفن همراه سرآمد آن‌ها است. ناجا به عنوان یکی از نیروهای مسلح پیوسته در ماموریت‌های شبانه روزی است به همین دلیل با خیلی از موارد رو به رو است، از این رو توفیق شهادت نصیب همکاران ما نیز می‌شود.


انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار