مشهد؛

شناسايي ٣٠٠ هزار واحد فراری از مالیات

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور از شناسايي ٣٠٠ هزار واحد که قبلا مالیات پرداخت نمی کردند و مشمول فرار مالیاتی شدند در كشور خبر داد.

شناسايي ٣٠٠ هزار واحد فراری از مالیاتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، سید کمال تقوی نژاد امروز در سي و هفتمين جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: با پیگیری های انجام شده رقم پرداختی مالیات یک نفر معادل 250 میلیارد تومان شده است.

وی افزود: در گذشته برای صدور پیش فاکتورها برای موسسه ها و بانک ها مالیات تشخیص داده می شد ولی در شرایط فعلی مشکلات این حوزه رفع شده است.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه دریافت مالیات در کشورهای دیگر بسیار بیشتر از ایران است ، اظهار کرد: در کشورهای اروپایی 25 درصد درآمد کشور از مالیات است اما در کشور ما این رقم هفت و سه دهم درصد است.

تقوي نژاد گفت: در پایان برنامه ششم توسعه باید سهم مالیات از تولید ناخالص ملی به 11 درصد برسد.

وی ادامه داد: خراسان رضوی پارسال حدود سه هزار 800 میلیارد تومان بودجه در اختیار داشته است که از این میزان 52 درصد آن به مالیات اختصاص پیدا کرده است.

 رئیس سازمان امور مالیاتی کشور با اشاره به اینکه رشد درآمدهای مالیاتی در سال 94، در کل کشور 30 درصد اما در خراسان رضوی 20 درصد بوده است، خاطر نشان کرد: نرخ رشد مصوب درآمدهای مالیاتی در کشور در سال 96 حدود 10 درصد تصویب شده است ولیکن برای خراسان رضوی هشت و هفت دهم درصد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه افزایش سهم درآمدهای مالیاتی تحت هیچ شرایطی از طریق فشار به مودیان دنبال نمی شود، گفت: برخی اظهار می كنند که چرا در شرایطی که رکود در اقتصاد وجود دارد مالیات بیشتری اخذ می شود که در این خصوص مالیات بر اساس قانون اخذ می شود و اگر واحد تولیدی زیان ده شود مالیاتی از آن دریافت نمی شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی کشور يادآور شد: به استان های کشور اعلام شده است هر فردی که مالیات خود را تا پایان سال 95 پرداخت کند مشمول بخشودگی جرایم می شود.
استاندار خراسان رضوی نیز در این نشست با تاکید بر اینکه برگزاری چنین جلساتی می تواند مشکلات مالیاتی واحدهای مختلف استان را حل کند، اظهار کرد: باید شرایط به گونه ای فراهم شود تا دیدگاه های همه واحدهای مختلف در خصوص مالیات بررسی و راهکارهای مناسب در نظر گرفته شود.
انتهای پیام// ف ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار