یزد؛

رونمایی از موزه اتومبیل‌های کلاسیک در ایام نوروز

در هتل‌های یزد برای 3 هزار و 720 نفر در روز ظرفیت‌سازی شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ فاطمه دانش یزدی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: سال جدید را با شعار خدمات متفاوت با رویکرد اتحاد و انسجام بین اقوام و فرهنگ‌ها آغاز خواهیم کرد.

وی افزود: یزد شاخصه‌های خاصی دارد و دارای گسترده‌ ترین بافت تاریخی زنده در کشور است که حیات و پویایی این بافت تاریخی منحصر به فرد است و با قنات زارچ و حسن‌آباد پویایی خاصی دارد و این سه قطعه، مثلث گردشگری استان یزد به شمار می‌رود.

وی با اشاره به ثبت قطاب به عنوان یک هنر دستی و سوغات استان یزد تصریح کرد: یزد به عنوان شهر جهانی نساجی نیز مطرح است و شهرستان میبد به صورت خاص در زمینه زیلوبافی زبانزد است.

دانش‌یزدی با اشاره به روستاهای گردشگری در استان یزد افزود: روستاهای مناطق گردشگری و اقامت بوم‌گردی با رویکرد اشتغال و ترویج فرهنگ بومی به روستاهای هدف گردشگری تبدیل شده و مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه روند بسیار خوبی از حضور گردشگران با توجه به آیین‌های مختلف مذهبی داریم، اظهارکرد: در کنار بافت تاریخی، برخی ادیان ساکن در شهر یزد را نیز داریم که آیین‌های آنها جالب توجه است.

دانش یزدی با اشاره به فعالیت‌های ستاد خدمات سفر نوروزی خاطرنشان کرد: برنامه‌های خوبی برای ایام نوروز تدارک دیده شده که از جمله آنها می‌توان به برگزاری جشنواره دست‌پخت بانوی یزدی اشاره کرد.

وی بیان داشت: همچنین در این ایام از موزه اتومبیل‌های کلاسیک در استان رونمایی خواهد شد ضمن اینکه برنامه‌های فرهنگی و هنری دیگری نیز برای برگزاری در سطح استان پیش‌بینی شده است.

وی از دیگر برنامه‌ها را برگزاری و اجرای نمایش‌های خیابانی برشمرد و گفت: این برنامه‌ها به صورت گسترده در سطح شهرستان‌ها نیز اجرایی خواهد شد.

وی افزود: در هتل‌های یزد برای 3 هزار و 720 نفر در روز ظرفیت‌سازی شده و جمعیت کل اسکان در سطح استان با توجه به ظرفیت سایر نقاط 97 هزار نفر پیش‌بینی شده است.

دانش یزدی  اظهار کرد: امسال رشد 100 هزار نفری گردشگری را نسبت به سال‌های گذشته خواهیم داشت که نسبت افزایش امسال به سال گذشته 40 درصد است ضمن اینکه با رشد 57 درصدی در مجموع اسکان‌های استان یزد مواجه بوده‌ایم.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.