کرمان؛

تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان کرمان

به مناسبت 5 اسفند روز بزرگداشت مهندس، از 49 مهندس ، کارشناس و مدیران شرکت‌های موفق استان تجلیل شد.

تجلیل از برترین‌های بخش کشاورزی استان کرمان
 به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ به مناسبت 5 اسفند روز بزرگداشت مهندس، از 49 مهندس ، کارشناس و مدیران شرکت‌های موفق در بخش مهندسی کشاورزی استان کرمان تجلیل شد.

در این مراسم که در تالار وحدت دانشگاه باهنر کرمان برگزار شد کمال الدینی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان گفت مهندسان برتر بخش کشاورزی که امروز از انها تجلیل میشود نقش مهمی در افزایش بهره وری بخش کشاورزی، تولید محصولات ارگانیک و ارتقاء شیوه های کشاورزی از سنتی به مدرن داشته اند . 

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی هم در این همایش با اشاره به پایان بررسی برنامه ششم توسعه درمجلس گفت یکی از محورهای مهم این برنامه توسعه بخش کشاورزی است و مجلس شورای اسلامی اجرای با جدیت بر اجرای صحیح این برنامه نظارت میکند . 

پورابراهیمی با اعلام اینکه خودکفایی در بخش کشاورزی از سیاستهای مهم کشور است گفت اولین رویکرد در بخش کشاورزی ، کاهش قیمت تمام شده در این بخش است و نباید تولید را به هرقیمتی انجام داد . وی افزود باید با تلاش مهندسین کشاورزی ضایعات این بخش را به حداقل ممکن رساند و آفت هایی که این روزها باغات خرما، گردو و مرکبات استان با آن درگیر هستند رفع کرد.

همچنین علی بختیاری دبیرکمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه یکی از مصادیق مهم اقتصاد مقاومتی توسعه بخش کشاورزی در روستا ها است گفت کشاورزی استان باید به سمت تولید محصولات استراتژیک که نیاز آبی کمی دارند حرکت کند .

نماینده مردم بافت ، رابر و ارزوئیه در مجلس شورای اسلامی  افزود رسالت امنیت غذایی به حوزه جهادکشاورزی خیلی وابسته هست وباید بین عرضه و تقاضا در حوزه کشاورزی تعادل برقرار شود تا هم کشاورز ضرر نکند و هم جامعه از امنیت غذایی مطلوب برخوردار باشد.


انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار