اصفهان؛

هشت گروه تئاتر در کاشان فعالیت می کنند

مدیر خانه تئاتر کاشان گفت: هشت گروه تئاتر با حدود 80 نفرعضو زیر نظر خانه تئاتر این شهرستان فعالیت می کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اکبر رضوانیان  اظهار کرد: خانه تئاتر کاشان یکی از فعال ‌ترین شعبه های تئاتر ایران است.

وی خاطرنشان کرد: شمار خانه های تئاتر در شهرهای کشور که زیر نظر خانه تئاتر ایران فعالیت می کنند از انگشتان یک دست بیشتر نیست.

رضوانیان هدف از تاسیس خانه تئاتر کاشان را سامان دادن به فعالیت های نمایشی در این شهرستان بیان کرد و افزود: باید شرایط به گونه ای باشد تا هنرمندان شهرستانی با کمترین دغدغه آثارشان را برای همشهریان روی صحنه ببرند.

وی اولویت سال آینده مدیریت خانه تئاتر کاشان را آموزش بازیگران برشمرد و تصریح کرد: این آموزش ها که شامل آموزش بازیگری، نویسندگی و کارگردانی در سنین مختلف و همراه با کارگاه های تخصصی است هم اکنون نیز در حال اجراست اما در سال 96 منسجم و حرفه ای تر اجرا خواهد شد.

مدیر خانه تئاتر کاشان با اشاره به وجود خانه های تاریخی با معماری سنتی که در کاشان وجود دارد، ابراز امیدورای کرد بخش اعظمی از هجدهمین جشنواره بین المللی نمایش آئین های سنتی ایران که شهریور سال آینده برگزار می شود در این شهرستان به نمایش درآید.

مدیر خانه تئاتر کاشان هم چنین از گردهمایی بزرگ هنرمندان تئاتر کاشان در هفتم فروردین سال 96 به مناسبت روز جهانی تئاتر خبر داد و گفت: مجمع عمومی خانه تئاتر کاشان نیز در این روز برگزار خواهد شد.

رضوانیان حمایت دستگاه های اجرایی و مردم از تئاتر کاشان را خواستار شد و خاطر نشان کرد: تمام امکانات مدیریت خانه تئاتر کاشان توسط اعضای این مدیریت تامین شده است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.