قزوین؛

مدیریت بحران با تشکیل کارگروه نظام نامه مدیریت سیلاب

کارگروه نظام نامه مدیریت سیلاب با هدف هماهنگی بیشتر دستگاه ها و جلوگیری از افزایش بحران و کنترل مدیریت ، فعالیت خود را در استان آغاز کرد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ مدیر کل مدیریت بحران و پدافند غیر عامل شرکت آب ایران گفت: طبق این نظامنامه باید نقاط آسیب پذیر و خطر پذیر را مشخص و شناسایی کرد بطوریکه در مواقع بحرانی و حساس، آسیبها به حداقل برسد.

آقا بیگی افزود : روند افزایش تعداد وقوع پدیده سیلاب و خسارات جانی و مالی ناشی از آن، زنگ خطری برای مدیران و مسئولان است، که باید با تغییر استراتژی های مدیریت بلایای طبیعی، از مدیریت بحران به مدیریت ریسک، این وضعیت را بهبود بخشید .

آقا بیگی ، ایجاد سامانه هشدار سیل در خارج از محدوده شهرها و ایجاد ارتباط با سامانه های هشدار سیل محدوده شهرها، انجام مطالعات جامع مدیریت سیلاب خارج از محدوده شهرها، تهیه نقشه های خطر پذیری سیلاب خارج از مناطق شهر، تعیین حریم و بستر رودخانه و آزاد سازی تصرفات و ساماندهی رودخانه های آسیب پذیر خارج از مناطق شهری را از مهمترین وظایف و رئوس مطالب نظامنامه مدیریت سیلاب مرتبط با وزارت نیرو دانست.

وی اضافه کرد : در این نظامنامه کلیه تکالیف و مسئولیت های مدیریت سیلاب مرتبط با وزارت نیرو شناسایی شده که در آن دامنه مسئولیت بخشهای ذیربط آن به تفصیل بیان شده است.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای قزوین هم گفت : همه موارد از جمله تعیین حریم و بستر رودخانه های استان ، انجام اقدامات امنیتی از جمله تخریب ساخت و سازهایی که در مسیل آبراهه ها و رودخانه ها بوده و نیز اطلاع رسانی های مختلفی در این باره انجام شده است.

پویا هدف از این نظامنامه را نحوه انجام مسئولیتها و شفاف سازی روابط میان متولیان و مدخلان مدیریت سیلاب در مجموعه وزارت نیرو دانست و اضافه کرد: در این نظامنامه مدیریت سیلاب در سه مقطع " قبل از صدور پیش آگاهی" " پیش آگاهی تا پایان رخداد سیل" و " پس از فروکش کردن سیل" به تفکیک بیان شده است .

وی در ادامه به ساختار سامانه های پیش بینی، پایش و هشدار در این نظامنامه اشاره کرد و سامانه پیش بینی و هشدار سیلاب، سامانه منطقه ای پایش و مدل سازی داده آب و هواشناسی زمان واقعی و سامانه ملی پایش داده های آب و هواشناسی زمان واقعی را از مهمترین سامانه های موثر در این نظامنامه برشمرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار