اقدام خیرخواهانه مسلمانان برای تعمیر گورستان یهودیان در آمریکا

گروهی از مسلمانان در آمریکا برای تعمیر یک گورستان یهودی ده‌ها هزار دلار جمع‌آوری کرده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ؛ گروهی از مسلمانان در آمریکا برای تعمیر یک گورستان یهودی در ایالت میزوری که تخریب شده بود، ده‌ها هزار دلار جمع‌آوری کرده‌اند.

این اقدام خیرخواهانه تحت عنوان «اتحاد مسلمانان برای تعمیر گورستان یهودی» از روز سه‌شنبه شروع شده و هدف اولیه آن جمع‌آوری 20 هزار دلار بود اما کمک‌های اهدایی به آن در روز چهارشنبه به بیش از 57 هزار دلار رسید.

مبلغ جمع‌آوری‌شده‌ای که بیش از دو هزار نفر آن را اهدا کرده‌اند، برای تعمیر یک گورستان تاریخی یهودی که هفتۀ گذشته تخریب شده بود، صرف خواهد شد.

بنا بر اعلام پلیس، بیش از 170 سنگ قبر در این گورستان تخریب شده است.

این اقدام خرابکارانه در حالی صورت گرفت که ده‌ها مرکز یهودی در سراسر آمریکا تهدید به بمب‌گذاری شده بودند.

بنا بر گزارش‌ها، از ابتدای سال جاری میلادی تا روز دوشنبه (2 اسفند) 54 مرکز یهودی در آمریکا و کانادا، دست‌کم 69 بار به بمب‌گذاری تهدید شده‌اند. پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) به تحقیق دربارۀ برخی از این تهدیدها پرداخته است.

نهادی که این اقدام خیرخواهانه را سازمان‌دهی کرده بود، در بیانیه‌ای اعلام کرد: مسلمانان آمریکایی در همبستگی با جامعه یهودیان آمریکا، این اقدام زننده و بی‌حرمتی به این گورستان را محکوم می‌کنند.

در این بیانیه آمده است بعد از بازسازی کامل این گورستان، مبلغ باقی‌مانده «صرف تعمیر دیگر مراکز یهودی تخریب‌شده خواهد شد.»

این نهاد که هدف خود را نشان دادن «زندگی و شخصیت حضرت محمد (ص)» عنوان کرده است، افزود جمع‌آوری این کمک مالی تلاشی برای «ارسال یک پیام واحد از سوی جوامع یهودی و مسلمان بود تا اعلام کند اینگونه نفرت، بی‌حرمتی و خشونت جایی در آمریکا ندارد.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار