کرمان؛

احیاگران آبادی در70روستای رفسنجان

فرماندار رفسنجان گفت: از 150روستا در رفسنجان در70روستا احیاگران آبادی با رویکرد اقتصاد مقاومتی فعال هستند.

احیاگران آبادی در70روستای رفسنجانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حمید ملانوری گفت:  بیش از 50 درصد از سرمایه‌های ما از شهر خارج می‌شود که از دلایل آن احساس ناامنی سرمایه‌داران و یا عدم وجود زیربنای سرمایه‌گذاری در شهرستان می‌تواند باشد.

وی وجود 60هزار اتباع افغانی در رفسنجان را نگران کننده ذکر کرد.

ملانوری اظهار کرد: با تدوین طرح احیاگران آبادی با روش‌های محلی و بومی قوانین و بخشنامه‌های ابلاغی را اجرایی می‌کنیم.

وی تصریح کرد: در حالی که مجموع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در رفسنجان در 10 سال قبل، 100 میلیارد تومان بوده اما در یک‌سال و نیم اخیر بیش از 4 هزار و 500 میلیارد تومان پروژه در این شهرستان سرمایه‌گذاری شده که از این مقدار 1500 میلیارد تومان اجرایی شده و منطقه ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی رونق خوبی گرفتند.


فرماندار رفسنجان با تأکید بر اینکه جهاد اقتصادی در شهرستان آغاز شده و امیدواریم سبب توسعه شهرستان فراهم شود، ابراز کرد: رفسنجان پیشروترین شهرستان در زمینه جذب سرمایه‌گذاری به اجرا رسیده در استان است که البته این حرکت نباید رها شود.


وی با بیان اینکه توجه ما در سال 96 معطوف به حوزه اشتغال روستایی خواهد بود، تصریح کرد: رفسنجان سال آینده در حوزه اشتغال روستایی الگویی برتر در کشور خواهد شد.

وی به طرح احیاگران آبادی اشاره و یادآور شد: در طرح احیاگران آبادی کسانی که در آبادی‌ها سبب رونق و ایجاد اشتغال شدند مورد تجلیل قرار می‌گیرند، برای هر دهستان جداگانه طرحی تهیه شده و نسبت به اجرایی‌شدن آن برنامه‌ریزی و اقدام می‌شود.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار