معرفی زیباترین تالاب آلمالو گلی مراغه

یکی اززیباترین تالاب آلمالو گلی مراغه که تمام سطح دریاچه پوشیده از انواع گیاهان آبزی بوده و فضای های خالی بسیار کمی درگوشه و کنار آن دیده میشود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛تالاب آلمالو گلی سهند که از نوع تالاب های دریاچه ای است در ارتفاع دو هزار و 400 متری جنوب شرق ارتفاعات سهند و با 30 هکتار وسعت دربالای قله ای واقع شده است . معرفی زیباترین تالاب آلمالو گلی مراغه
این تالاب به دلیل ارتفاع بالای محل استقرار خود از حوزه آبریز چندانی برخوردار نبوده وبه علت عدم ارتباط به چشمه ای خاص ، تنها از بارش برف وباران تغذیه میشود .
گیاهان آبزی تالاب مزبور ، محیط مناسبی برای لانه گزینی و تخم گذاری انواع پرندگان فراهم کرده به طوری که درفصول بهار و تابستان ،تعدادی پرنده آبزی همچون کله سبز و چنگر را میتوان درآنجا مشاهده کرد .به دلیل رشد زیاد گیاهان آبزی و بروز پدیده دیفتریکاسیون ،امکان زندگی برای ماهیان در تالاب فراهم نیست .
اراضی محدوده تالاب آلمالو گلی ،محل اطراق گونه های بزرگ احشام اهلی است که از جمله منابع آلاینده تالاب زیبای گسترده دردامن سهند ،عروس کوهستانهای ایران ،محسوب میشود.
دراثر تردد بیش از حد دام ها ،خاک زمین های اطراف دریاچه طبیعی آلمالو گلی ، به شدت کوبیده شده و بازدهی خود را برای رویش گونه های گیاهی از دست داده است .
انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.