شهردار شهر سیاتل آمریکا از ترامپ شکایت می‌کند

اد موری قصد دارد دونالد ترامپ را بدلیل صدور فرمان‌های اجرایی و نقشه‌های وی درخصوص برنامه «داکا» به دادگاه بکشاند.

شهردار شهر سیاتل آمریکا از ترامپ شکایت می‌کندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پُلیتیکو، «اد موری»، شهردار شهر «سیاتل» آمریکا، قصد دارد «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور، را بدلیل صدور فرمان‌های اجرایی و نقشه‌های وی درخصوص برنامه «داکا» به دادگاه بکشاند.  

موری قرار است با مطرح کردن پرسش‌هایی از دولت جدید آمریکا به‌دلیل صدور فرمان‌های اجرایی ترامپ و اهداف آن‌ها، درخواست جوابیه رسمی کند. وی همچنین قصد دارد در صورت خودداری دولت ترامپ از جوابگویی، پس از دو روز از رئیس‌جمهور جدید آمریکا به دادگاه شکایت کند. 

شهر سیاتل به یکی از مراکز اصلی مخالفان سیاست‌های مهاجرتی کاخ سفید تبدیل شده است. دو هفته پیش، یکی از قضات این شهر در حکمی، اجرای فرمان مهاجرتی ترامپ را در سراسر آمریکا به حالت تعلیق درآورد. 

از سوی دیگر، بازداشت یکی از مهاجران غیرقانونی که از سنین کودکی در آمریکا بوده و تاکنون هیچ‌گونه سابقه کیفری نداشته است باعث افزایش نگرانی‌ها درخصوص اهداف فرمان مهاجرتی ترامپ شده است. این در حالی است که براساس برنامه «داکا» که دولت باراک اوباما سال 2012 میلادی، به اجرا گذاشت، باید به این جوان 23 ساله حق اقامت و تحصیل در این کشور اعطا می‌شد. طبق طرح داکا، دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین آمریکا، برای 750 هزار مهاجر غیرقانونی که در سنین پائین وارد خاک این کشور شده بودند، این امکان را ایجاد کرد که مجوز اقامت و اشتغال در خاک آمریکا بگیرند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار