تبریز؛

توسعه گردشگری آذربایجان شرقی نیازمند حضور بخش خصوصی

معاون عمرانی استاندار، آماده کردن بسترها را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی در حوزه گردشگری آذربایجان شرقی ضروری دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ پورمهدی در کارگروه مشترک میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان های خداآفرین، کلیبر و هوراند در خداآفرین افزود: تمام ظرفیت ها و جاذبه های شاخص گردشگری در این سه شهرستان وجود دارد و باید  از ظرفیت های بی نظیر و تمام نشدنی این مناطق برای درآمدزایی و ایجاد اشتغال مردم استفاده شود. توسعه گردشگری آذربایجان شرقی نیازمند حضور بخش خصوصی
وی هماهنگی و همبستگی شهرستان های خداآفرین، کلیبر و هوراند را لازمه اصلی توسعه همه جانبه گردشگری در این منطقه دانست و خاطر نشان کرد: در برنامه های بلند مدت حوزه گردشگری استان، به ظرفیت ها و جاذبه ای طبیعی این منطقه نگاه ویژه ای شده است.
پور مهدی گفت :  در برنامه گردشگری تبریز 2018  این مناطق به عنوان هدف گردشگری، سهم به سزایی خواهد داشت و باید از این فرصت بی نظیر برای معرفی ظرفیت های گردشگری و اماکن تاریخی این مناطق به نحو شایسته استفاده کنیم.
فرماندار شهرستان خداآفرین در این جلسه از تخصیص هفت میلیارد ریال اعتبار برای ساماندهی کمپ گردشگری آینالو برای تبریز 2018 خبر داد و افزود: دو واحد سرویس بهداشتی، 25 واحد آلاچیق و راه دسترسی این کمپ به طول 12 کیلومتر بهسازی شده و بقیه زیر ساخت ها نیز در حال اجرا است تا این کمپ برای تبریز 2018 به طور کامل آماده شود.
امینیان برای بهبود شاخص زیرساخت های گردشگری در این شهرستان، ساماندهی جاده مرزی، بهسازی و آسفالت راه روستاهای مقصد گردشگری و ارائه طرح و معماری مخصوص ساخت ساز در روستاهای مقصد گردشگری را خواستار شد.
فرماندار کلیبر هم با بیان اینکه راه توسعه شهرستان کلیبر فقط گردشگری است افزود: برای ایجاد درآمد و رونق اقتصادی باید بوم گردی را در این شهرستان توسعه و ترویج بدهیم.
خدابخش همچنین ساخت سرویس بهداشتی بین راهی در نقطه گردشگری سویوخ بولاغ و مسیر جاده کلیبر ـ خداآفرین و ارتقای پوشش تلفن همراه در این محور را خواستار شد.
مردانی فرماندار شهرستان هوراند نیز در این جلسه اصلاح رمپ ورودی سامبران به سمت هوراند، ایجاد راه گردشگری کلیبر ـ هوراند از مسیر کوههای هشت سر و ثبت ملی سماق هوراند به عنوان آثار ناملموس را خواستار شد.
انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار