جردن باروز

ایران متفاوت از آنچه در اخبار می‌گویند، است/ هیچ تروریستی ندیدم

آزادکار وزن ۷۴ کیلوگرم آمریکا گفت: تجربه زیبایی که در ایران به دست می‌آید و مشاهده می‌کنیم با آنچه در اخبار و تلویزیون و رسانه‌های ما می‌گویند، متفاوت است و به کلی فرق دارد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  حضور جردن باروز آمریکایی با یک چمدان افتخار المپیکی و جهانی در ایران برای چندمین بار، یکی از مهم‌ترین اتفاقات ورزشی هفته گذشته بود. جایی که باروز خودش را با «یانکی‌‌ها» به کرمانشاه رسانده بود تا بار دیگر شانس شکست تیم ایران را امتحان کنند.
 
 
 
اما این‌بار هم باروز ناکام ماند و نتوانست با آمریکایی‌ها قهرمان شود. هرچند او با بردهای ارزشمندی که به دست آورد تا حدودی خودش را احیا کرد و بعد از ناکامی در المپیک برای سایر رقبای 74 کیلویی‌اش خط و نشان کشید.
 
 
جردن باروز در گفت‌و‌گویی اختصاصی و البته متفاوت ،  به برخی از سؤالات پاسخ داد که خواندن آنها جالب است:
 
* از آمدن به ایران به دلیل قوانین عجیبی که رئیس جمهور آمریکا وضع کرده تا حدودی ناامید شده بودی؟
 
تصورش را هم نمی‌کردم که در لحظات آخر اوضاع مرتب شود و خیلی ناامید شده بودم اما تمام فکر ما به تمرینات بود و دوست داشتیم این سفر انجام شود.
 
* برای چندمین بار است که به ایران می‌آیی، آیا ایران با آنچه که برای شما در آمریکا وصف می‌کنند و مدعی هستند که ایران کشوری تروریستی است به نظرتان درست آست؟ شما تروریستی دیدید؟
 
تجربه زیبایی که در ایران به دست می‌آید و مشاهده می‌کنیم با آنچه در اخبار و تلویزیون و رسانه‌های ما می‌گوین، متفاوت است و به کلی فرق دارد. اخبار ما ایران را خطرناک توصیف می‌کند اما به نظر من هیچ تروریست یا مورد تروریستی در ایران وجود ندارد بلکه ایران جای دوست‌داشتنی و با عشقی است.
 
* دوست داری برای تعطیلات هم در ایران حضور داشته باشید؟
 
خیلی دوست داشتم که همسرم را با خودم به ایران بیاورم و او در خصوص ایرانی‌ها خیلی کنجکاوی می‌کند. او حتی در المپیک هم کنار ایرانی‌ها، مسابقات من را تماشا کرد و شاید اگر شرایط مهیا شود همسرم را به ایران بیاورم تا اینجا را از نزدیک مشاهده کند.
 
* تصمیم جنجالی و نژاد پرستانه ترامپ، حواشی زیادی ایجاد کرد، قبول داری؟
 
متأسفانه برخی نظرشان را القا می‌کنند و شاید این تصمیمات مخالفان زیادی داشته باشد. متأسفانه تصمیم‌های اتخاذ شده به کشتی و ورزش ضربه وارد کرد و باعث شد برخی اعتراض کنند. نمی‌دانم چه دلیلی دارد که انسان‌ها از هم بخواهند دور باشند. ما همه انسان هستیم و تبعیضی وجود ندارد که عده‌ای را دور دیوار قرار دهیم و عده‌ای خارج از دیوار باشند. ورزش جای سیاست نیست و خارج از ورزش هم انسانیت باید حکم‌فرما باشد.
 
* مسابقات را چطور دیدی و البته میزبانی ایران؟
 
تماشاگران ایرانی بهترین هستند و من احساس غریبی در ایران ندارم. تمام تلاش خود را کردیم که قهرمان شویم اما ایران بهتر عمل کرد. میزبانی ایران مناسب بود و هیچ ایرادی نمی‌توان به این میزبان گرفت.
 
* اگر باز هم به ایران دعوت شوی، آیا به ایران می آیی؟
 
قطعاً اگر دعوت شوم می‌آیم و مردم ایران آنقدر صمیمی هستند که چندین بار حضور در ایران کم است.
 
منبع:میزان
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.