کرمانشاه؛

حدود 600 هزار مترمربع ساخت و ساز در کرمانشاه

امسال حدود 600 هزار مترمربع ساخت و ساز در کرمانشاه انجام شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه به رکودی که بازار ساخت و ساز مسکن را درگیر کرده اشاره کرد و افزود: این رکود منحصر به استان کرمانشاه نیست و تمام کشور را درگیر کرده، اما در برخی نقاط شدیدتر است.
همتی گرانی مصالح، بالا بودن دستمزد، نبود نقدینگی بین مردم برای خرید مسکن، تعداد بالای خانه‌های خالی، تعداد زیاد مسکن مهرهای بدون متقاضی و... را از جمله دلایل رکود ساخت و ساز در کشور دانست.
وی معتقد است، رکود ساخت و ساز ابتدا معیشت مهندسین را تحت تاثیر قرار می‌دهد و سپس سایر صنایع و مشاغل وابسته از جمله مصالح ساختمانی، حمل و نقل، معیشت کارگران و ... را متاثر می کند.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه گفت: برای مثال اگر ما در سال 93 در استان کرمانشاه دو میلیون مترمربع ساخت و ساز داشتیم، در سال جاری تاکنون این عدد حدود 600 هزار مترمربع است و کاهش قابل توجهی را نشان می‌دهد
همتی به کیفیت ساخت و سازها در ایران هم اشاره کرد و با بیان اینکه عمر مفید ساختمان در ایران پایین‌تر از استانداردها است، خاطرنشان کرد: عمر مفید یک ساختمان باید 100 سال باشد که این عدد در ایران کمتر از 50 سال است.
وی معتقد است، طی چند سال اخیر با رعایت آیین‌نامه‌هایی مانند آیین‌نامه زلزله یا 2800، وضعیت ایمنی ساختمان‌ها بهتر شده، اما هنوز تا استانداردها راه زیادی وجود دارد که البته تلاش می‌شود عمر و کیفیت ساختمان‌های ایران به استانداردها نزدیک شود.
رئیس نظام مهندسی ساختمان استان کرمانشاه با اشاره به اینکه تمام کیفیت ساختمان‌ها وابسته به مهندسین نیست، تاکید کرد: کیفیت مصالح، تجربه و دانش کارگر، شیوه کار کارگران و البته نظارت مهندس بر روی همه این موارد، در کیفیت ساختمان موثر است.
همتی افزود: در گذشته هر فردی برای خود بساز و بفروش بود، اما اکنون مجریان پای کار آمده اند که توسط راه و شهرسازی ارزیابی می‌شوند و از طبقه و متراژ خاصی به بالا، کار ساخت و ساز باید به آنها سپرده شود.

انتهای پیام/پ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.