رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشریح کرد؛

برجام نه مدینه فاضله است نه قرارداد ترکمنچای/ بدقولی آمریکا 50 درصد مشکلات برجام است

اکبریان ضمن رد دو دیدگاه افراطی راجع به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرد: 50 درصد از مشکلات اقتصادی ایران مربوط به ناتوانی سیستم بانکی کشور جهت برقراری ارتباط با بانکهای بزرگ جهانی است.

برجام نه مدینه فاضله است نه قراداد ترکمنچای/ و باز هم بهانه‌ای جدید، مقصر اصلی آمریکا است!خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، عزیز اکبریان رئیس کمیسیون صنایع و معادن  مجلس شورای اسلامی در مراسم اختتامیه اولین نمایشگاه صنایع کوچک و متوسط شهرکهای صنعتی استان تهران عنوان کرد: تهران قطب صنعتی کشور بوده لذا اقدامات مربوط به جهت افزایش تولیدات و کاهش واردات باید مورد توجه همگان قرار گیرد.

وی با ابراز گلایه مندی از برخی از نهادها و مجموع‌های کشور بیان کرد: به دلیل وجود برخی از معضلات مربوط به بیمه ‌دچار بحران اقتصادی شدیم همچنین یکی دیگر از ایرادات وارده به این بخش مربوط به فعالیت محدود برخی از صنایع کوچک و متوسط می‌شود.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن توضیح بیشتر این مسئله تاکید کرد: بدهی‌های بنگاههای مذکور سبب فعالیت محدود آنها شده بود که این امر باعث هدر رفت سرمایه کشور شده بود و علاوه بر بنگاهها بانکهای کشور را نیز متضرر کرد.

وی در خصوص راهکار موثر خروج از رکود اقتصادی تصریح کرد: از طریق رونق تولید و سرمایه گذاری می‌توان به این مهم دست یافت، شایان ذکر است که بودجه دولت بسیار محدود بوده  و به تنهایی نمی‌تواند در فرآیند سرمایه‌گذاری مورد استفاده قرار گیرد.

اکبریان تشریح کرد: کل درآمد(خزانه) کشور قریب به 200 هزار میلیارد بوده که رقمی بالغ بر 166 هزار میلیارد آن می‌بایستی تحت عنوان حقوق در اختیار کارکنان قرار گیرد که این امر نشان از فربه بودن دولت دارد.

وی ادامه داد :تصدی گری دولت فاجعه‌ای بزرگ است علاوه بر این رقم  48 هزار میلیارد و 12 هزار میلیارد دلار از رقم فوق به ترتیب  تحت عنوان اعطای یارانه‌ها و سود مشارکت باید مد‌نظر قرار گیرد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ضمن رد دو دیدگاه افراطی راجع به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اعلام کرد: نظر موافقان و مخالفان برجام کاملا غلط بوده چراکه برجام نه مدینه فاضله است نه قرارداد ترکمنچای و تمام تلاش مسئولان می‌بایست حول محور استفاده از فرصت موجود بچرخد.

اکبریان اذعان داشت: بیشترین مشکلات کشور مربوط به سیستم بانکی بوده و فشارهای آمریکا فقط 50 درصد این معضلات را به وجود آورده  و 50 در صد مابقی مربوط به ناتوانی سیستم بانکی کشور جهت برقراری ارتباط با بانکهای بزرگ جهانی است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تشریح کرد: انتظار می رود 40 تا 50 درصد از مشکلات مربوط به رکود اقتصادی ظرف سال آتی مرتفع شود و بسترهای لازم برای جذب سرمایه‌گذاری،‌ افزایش صادرات فراهم شود.

به گفته وی در صورتی که زمینه‌های لازم برای تولیدات ساده محور مهیا نشود مجدداً شاهد افزایش بدهی‌های برخی از بنگاهها و مؤسسات خواهیم شد ، به همین منظور لزوم عزم جدی در تیم صنعتی کشور برای تحقق احساس می‌شود.

اکبریان با اشاره به انتخابات سال 96 بیان کرد: احتمال مواجهه کشور با چالش‌هایی در نیمه اول سال آتی وجود دارد و امید است پس از رفع آن به یک ثبات اقتصادی، ‌تولیدات ساده محور توأم با دانش روز دست پیدا کنیم.

وی گفت: برای اینکه در سال آینده شاهد پیشرفتهای کشوری درعرصه اقتصادی کشور باشیم ، بایستی در راستای تحقق این اهداف، از فرصت مربوط به برجام نهایت استفاده را به عمل بیاوریم.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن  مجلس شورای اسلامی در پایان عنوان کرد: پیشرفت اقتصادی کشور از طریق تجارب مربوط به 8 سال دفاع مقدس بر همگان آشکار شده و نشان از دفاع شجاعانه مردم کشور از حیثیت ملی دارد ، همچنین به منظور دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب باید معضل بیکاری که سر منشأ تمام مشکلات اقتصادی کشور است، رفع شود تا بدین طریق بتوان شاهد روتق اقتصادی بود.


انتهای پیام/
برچسب ها: صنعت ، برجام ، اکبریان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار