یزد؛

همه مقوله‌های اجتماعی نياز به مشاركت مردم

در مقوله امنيت بدون مشاركت مردم محقق نخواهد شد.

   خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   محمدعلی طالبی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار يزد  با اشاره به نقش و اهمیت سمن‌ها و تشکل‌های مدنی گفت: تشکل‌های مردمی به عنوان بازوان توانمند به دولتمردان در زمینه اجرای برنامه‌ها کمک می‌کنند.

طالبی با تأکید بر اینکه بستر فعالیت‌های سازمان‌های مردم نهاد باید در استان یزد فراهم شود، بیان کرد: حضور و مشارکت بسیاری از تشکل‌های مردم نهاد در فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی بسیار اثرگذار و نتایج مثبت آن برای استان ملموس بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد با اشاره به اینکه سمن‌ها بدون چشمداشت مالی فعالیت می‌کنند،‌ادامه داد: باید شرایط و انگیزه ادامه فعالیت برای این تشکل‌ها فراهم شود.

وی خاطرنشان کرد: به طور قطع ورود سمن‌ها در حوزه‌های مختلف به انجام و تسهیل امور کمک می‌کند به ویژه تشکل‌هایی که به صورت تخصصی فعالیت می‌کنند، می‌توانند در رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف بسیار اثرگذار باشند.

طالبی یکی از مواردی که حضور سمن‌ها در آن بسیار حائز اهمیت است را مباحث امنیتی دانست و افزود: سمن‌ها در ایجاد امنیت در جامعه نقشی بسیار مهم ایفا می‌کنند.

وی یادآور شد: برای اجرا و انجام بسیاری از امور نیاز به مشارکت مردم وجود دارد و به طور قطع اگر مردم به واسطه سمن‌ها مشارکت نکنند، تحقق امنیت امکان‌پذیر نیست.

طالبی تصریح کرد: هم تشکل‌های مردم نهاد و هم گروه‌های تأثیرگذار جامعه می‌توانند در به مشارکت طلبیدن مردم اثرگذار باشند که امیدواریم بتوانیم از ظرفیت همه آنها به خوبی استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد از جمله گروه‌های تأثیرگذار در جلب مشارکت مردم به ویژه در استان یزد را روحانیون دانست و افزود: این قشر می‌توانند در کنار برنامه‌های خود در حوزه مذهبی، زمینه‌ساز حضور و مشارکت مردم در مسائل اجتماعی نیز باشند.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار