در حاشیه نشست هیات دولت:

ابتکار: برنامه‌ریزی دولت برای 450 هزار هکتار کانون گردوغبار خوزستان

رئیس سابق محیط زیست گفت: دولت با اعتبار 100 میلیون دلاری دستگاه سنجش آلودگی هوا را خریداری کرده است.

ابتکار: برنامه‌ریزی دولت برای 450 هزار هکتار کانون گردوغبار خوزستان/دولت با اعتبار 100 میلیون دلاری دستگاه سنجش آلودگی هوا را خریداری کرده استبه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، معصومه ابتکار رئیس سازمان محیط زیست در حاشیه نشست هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات دولت برای مقابله با ریزگردها در استان خوزستان گفت: دولت اقدامات خوبی را در این استان در دست اجرا دارد که امیدواریم در آینده آثار منفی گردوغبار را از بین ببرد.

وی تصریح کرد: نزدیک به 30 الی 40 درصد از وقوع گردوغبار منشأ داخلی و حدود 60 تا 70 درصد منشأ خارجی دارد.

ابتکار با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی و سازمان جنگل‌ها و مراتع مسئول اجرایی مقابله با این واقعه هستند گفت: این دو نهاد برای عملیات بیولوژیک کاشت نهال و پخش سیلاب فعالیت دارند، هماهنگی دستگاه‌ها و کارگروه ملی برای مقابله با ریزگردها برعهده سازمان مدیریت بحران است.

رئیس سازمان محیط زیست با بیان اینکه برای حدود 450 هزار هکتار کانون گردوغبار برنامه ریزی شده است گفت: متأسفانه خشکسالی‌های پی درپی و استفاده نادرست از منابع آبی منجر به تشدید این اتفاق شده است.

وی ادامه داد: سازمان جنگل‌ها و مراتع سال گذشته در 7 هزار هکتار عملیات انجام داده و یکی از عملیات‌های آن، آبگیری 70 درصد تالاب هورالعظیم است که امروز به یکی از مراکز مهم صیادی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: دولت همچنین اعتبار ویژه‌ای برای احیا کردن تالاب شادگان تخصیص داده ، به نظر می‌رسد در آینده این تالاب نیز وضعیت بهتری پیدا کند.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به پیش‌بینی دولت برای اعتبار ویژه به جهاد کشاورزی گفت: به دنبال این پیش‌بینی دولت به مجلس پیشنهاد 100 میلیون دلار اعتبار برای خرید دستگاه سنجش آلودگی هوا را داده است.

ابتکار خاطر نشان کرد: دولت سال گذشته حدود 3 میلیارد تومان برای تکمیل شبکه دستگاه‌های سنجش آلودگی هوا در خوزستان هزینه کرده است، سازمان هواشناسی کشور برای این مهم نیز سیستمی را تهیه کرده که می‌تواند میزان طوفان‌های گردوغباری را با دقت و زمان طولانی پیش‌بینی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار