در حاشیه نشست هیات دولت:

نعمت‌زاده: 83 مورد استاندار اجباری خودروها تا پایان سال97/ حادثه پلاسکو ارتباطی با تولید پوشاک ندارد

وزیر صنعت گفت: حادثه پلاسکو ارتباطی با تولید پوشاک ندارد چرا که در این مرکز 10 الی 20 مورد واحد تولیدی نداشته‌ایم و بیشتر خرید و فروش در آن صورت می‌گرفت.

حادثه پلاسکو ارتباطی با تولید پوشاک نداردبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا نعمت‌زاده وزیر صنعت و معدن در حاشیه نشست هیأت دولت با حضور در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت استاندارد 83 برای خودروهای تولید داخل گفت: همواره استاندارد 83 جزء استانداردهای اجباری برای شرکت‌های خودروسازی است.

وی افزود: در نظر داریم تا 83 مورد استاندارد اجباری که در دنیا مورد عمل خودروسازی است را تا پایان سال 97 در صنعت خودروسازی کشور پیاده کنیم.

نعمت زاده تصریح کرد: برخی از خودروها قابلیت پیاده کردن هفت الی هشت استاندارد را هم ندارند که باید در این زمینه مطالعه شود و در صورتی که امکان پیاده سازی این چند مورد استاندارد را نداشته باشند، باید پلت فورم خودرو را تغییر دهیم؛ در غیر اینصورت خودرو خود به خود از رده خارج خواهد شد.

وزیر صنعت همچنین درباره اینکه گفته شده دو نوع خودرو در این موضوع از رده خارج خواهند شد، گفت: این طور نیست که این دو نوع خودرو آخرین استانداردهای هشتاد و سه گانه را نمی توانند داشته باشند، درمورد خارج شدن از صنعت خودروسازی هم بحث رقابت بازار خودروسازی مطرح است.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای ارائه خودروهای ارزان قیمت، اظهار کرد: در حال حاضر خودروهای ما نسبت به خودروهای خارجی ارزان قیمت است، در صورتی که استانداردهایی که در حال حاضر 50 مورد است به 83 مورد افزایش یابد، هزینه خواهد داشت و باعث افزایش قیمت می شود.

نعمت زاده تاکید کرد: بین استاندارد، کیفیت و هزینه، ارتباط وجود دارد، هدف این است که افزایش قیمت در حداقل مورد باشد اما اگر مسائل ایمنی به خودرو افزوده شود، هزینه خواهد داشت.

وی درباره این سوال که با حادثه پلاسکو قیمت پوشاک گران می‌شود، اظهار کرد:‌ حادثه پلاسکو ارتباطی با تولید پوشاک ندارد چرا که در این مرکز 10 الی 20 مورد واحد تولیدی نداشته‌ایم و بیشتر خرید و فروش در آن صورت می‌گرفت.

نعمت‌زاده با بیان اینکه تولیدات داخل همواره رو به افزایش است،‌ گفت: همواره تولیدات داخل ما در بخش پوشاک، مواد غذایی و لوازم خانگی توان رقابت با تولیدات خارج دارند و از تنوع بسیاری برخوردارند، وزارت جهاد کشاورزی نیز در بخش مواد غذایی نظارت کافی داشته و اقلام مناسب را تأمین خواهد کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار