شیراز؛

عملیاتی شدن مجدد ساخت سد تنگ خمار فسا

ساخت سد تنگ خمار فسا پس از دو سال وقفه از سر گرفته شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ رئیس اداره آب های زیر زمینی شهرستان فسا با بیان این که اجرای این طرح عمرانی در شهرستان فسا موجب تقویت سفره های آب زیر زمینی در دشت های شیبکوه و اراضی پایین دست این سد می شود افزود: در بخش شیبکوه بیش از 800 حلقه چاه کشاورزی وجود دارد که به دلیل برداشت های بی رویه این بخش دچار بحران بی آبی شده است و با بهره برداری از این سد بیش از 1 هزار هکتار از اراضی بخش های شیبکوه و نوبندگان و تغذیه آبخوان آبرفتی دشت شیبکوه را تامین خواهد کرد.

 
رسولی افزود: این سد از نوع بتونی مسطح و ارتفاع آن از زمین 12 متر است، 103 متر سرریز دارد و با 11دریچه تنظیمی آب را در مسیر رودخانه جاری می کند.

محمد جواد جمالی نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که مشکل کم آبی در بخش شیبکوه بسیار جدی است از استانداری فارس و شرکت آب منطقه ای فارس تقاضا کرد هر چه زودتر نسبت به اتمام این طرح اقدام کنند تا بتوان با ذخیره سازی آب های سیلاب بخشی از مشکلات کشاورزان را بتوان تامین کرد.
 
کرمی معاون استاندار و فرماندار ویژه فسا هم از اختصاص 7 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام این طرح خبر داد و گفت : عملیات اجرایی این طرح از یک ماه آینده مجددا شروع می شود و این طرح تا پایان تابستان سال آینده به اتمام خواهد رسید.

شایان ذکر است عملیات اجرایی این سد از سال 1389 شروع شده و تاکنون بیش از 5 میلیارد تومان هزینه صرف آن شده است.
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۹:۰۴ ۰۳ اسفند ۱۴۰۰
بابا چه کامل شدنی چرا دروغ می گین تا الان که اسفند 1400 هست سد کامل نشده دوسال دریچه هاشو آوردن نصب نمیکنن آخه چقدر دزدی خسته شدیم
آخرین اخبار