اردبیل؛

سفر بیش از یک میلیون گردشگر به خلخال

رییس اداره میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خلخال گفت: امسال یک میلیون یکصد هزار گردشگر داخلی و خارجی به این شهرستان سفر کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قنبر رستمی در جلسه ستاد تسهیلات سفر خلخال افزود: سیر صعودی آمار گردشگران این شهرستان
از سه سال پیش آغاز و در 11 ماه سال جاری به آمار یک میلیون و یکصد هزار نفر رسیده که این میزان 10 درصد نسبت به سال قبل افزایش دارد.

وی با بیان اینکه با وجود افزایش آمار ورودی گردشگران به خلخال زمان ماندگاری گردشگران در این شهرستان همچنان پایین است گفت: در صورت افزایش امکانات رفاهی گردشگری و تکمیل پروژه های هتل سازی و امکانات اقامتی و اسکان رسمی مسافران زمان ماندگاری نیز به مراتب بیش از زمان فعلی ارتقا خواهد یافت.

فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این جلسه با تاکید بر آماده سازی فضای شهرستان برای پذیرایی و استقبال از میهمانان و مسافران نوروزی گفت: نظارت مستمر بر نحوه عرضه نرخ کالاها و خدمات ، زیباسازی فضای شهر ، خط کشی و نصب علایم راهنمایی در راههای ارتباطی ، برخورد مناسب پلیس راهور با گردشگران میهمان ، تهیه و تامین نان گرم مورد نیاز مسافران و ایجاد امکانات اسکان اضطراری گردشگران در تعطیلات نوروز از جمله اقدامات مهمی است که موجب جلب نظر گردشگران و ترک خلخال از سوی آنها با خاطره ای خوش خواهد شد.

وی به ممنوعیت اجاره خانه های مسافری توسط اشخاص به مسافران و گردشگران اشاره کرد و افزود: افرادی که اقدام به اجاره خانه مسافری در شهر و روستاهای این شهرستان می کنند تنها زمانی مجاز به این کار هستند که مجوز لازم از سوی دستگاه های اجرایی ذیربط برای خانه های مسافری مورد نظر صادر و در کنار این کار و پلیس اماکن انتظامی به این محل ها در پیشگیری از هر گونه سرقت او یا احجاف در حق مسافر نظارت کافی داشته باشد.

رییس ستاد تسهیلات سفر خلخال اظهار کرد: استقبال و پذیرایی مناسب از مسافران و میهمانان نوروزی نیازمند برنامه ریزی صحیح از سوی مسوولان دولتی همراه با هماهنگی بخش خصوصی در این کار با بخش دولتی است.

انتهای پیام/ع



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.