المیادین: کنفرانس تهران اعلام مرگ مسیر سازش با اسرائیل بود

شبکه المیادین گزارش داد کنفرانس تهران اعلام مرگ مسیر سازش با اسرائیل و تاکید بر این مسئله بود که مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین است.

المیادین: کنفرانس تهران اعلام مرگ مسیر سازش با اسرائیل بود
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، شرکت کنندگان در ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه در تهران درباره اینکه مسئله فلسطین و مقاومت باید همچنان جهت گیری اصلی عربی و اسلامی باقی بماند و نباید چالش های موجود در منطقه این جهت گیری را منحرف کند، توافق نظر دارند. 

خبرنگار شبکه المیادین در تهران گفت: سخن از فلسطین در ایران به معنای سخن گفتن از یکی از اصول انقلاب است و رهبر این کشور هم توجه خود را به این مسئله نشان داد. 

تهران ششمین بار میزبان کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین بود. کنفرانسی که اعلام مرگ مسیر سازش است و پایبندی به گزینه مقاومت که کارآیی خود را در جنگ های غزه و لبنان ثابت کرده است، خواستار شد. 

در ادامه این گزارش آمده است: شرکت کنندگان در کنفرانس تهران تاکید کردند چالش هایی که منطقه با آن روبروست مانند تروریسم و تکفیر نباید نگاه ها را از مسئله فلسطین دور کند. 

اختلافات بین کشورهای عربی و اسلامی یا اختلافات داخلی، قومیتی یا طایفه ای نباید باعث سرگرم شدن مقاومت یا دور شدن نگاه ها از مسئله لزوم حمایت از مقاومت شود. مقاومتی که با وحدت قوی می شود و به همین علت گروه های فلسطینی در این کنفرانس تلاش می کنند، اعلامیه وحدت را تدوین کنند. 

علی برکه، نماینده جنبش حماس در لبنان به المیادین گفت: «ما خواستار تدوین راهبرد مشترک فلسطینی مبتنی بر برنامه مقاومت هستیم. به ویژه که مقاومت در جنوب لبنان و نوار غزه پیروز شد. اما اینکه یک گروه فلسطینی همچنان امیدوار به سازش و راه های مسالمت آمیز و مذاکرات با اشغالگران باشد، توهمی بیش نیست.» 

در ادامه این گزارش آمده است: بیش از پانصد شخصیت از پارلمان های حدود هشتاد کشور در کنفرانس تهران درباره اولویت مسئله فلسطین توافق نظر دارند.

خالد المعلولی، رئیس مجلس پادشاهی عمان به المیادین گفت: «با اینکه شرایط فعلی امت عربی تاثیر زیادی بر همه ما در امت عربی و اسلامی دارد، اما مسئله فلسطین همچنان اصلی ترین مسئله باقی مانده است.» 

خبرنگار این شبکه خاطر نشان کرد: ویژگی کنفرانس امسال آن بود که موسسات غیردولتی، جوانان و زنان هم مشارکت گسترده ای در آن دارند تا نقش آنها در مسئله فلسطین بررسی شود. شرکت کنندگان در کنفرانس تهران می گویند تنها راه حل مسئله فلسطین، مقاومت است. به ویژه که همه گزینه های دیگر به بن بست رسید.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار