اشرف غنی در دیدار با هیئت ترکمنستان:

برای تامین امنیت پروژه «تاپی» در افغانستان نگرانی وجود ندارد

رئیس‌جمهور افغانستان در دیدار با هیئت ترکمنستانی اعلام کرد که برنامه تامین امنیت پروژه «تاپی» آماده است و نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

برای تامین امنیت پروژه «تاپی» در افغانستان نگرانی وجود ندارد
به گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران، اشرف‌غنی رئیس‌جمهور افغانستان، در دیدار با هیئت ترکمنستان گفت که دولت کابل برنامه تامین امنیت پروژه تاپی را آماده کرده است.

هیئت ترکمنستان به ریاست «مکسات بابایوف» وزیر دولت و رئیس شرکت «ترکمن گاز» ترکمنستان به منظور افتتاح کار عملی طراحی مهندسی پروژه تاپی به کابل سفر کرده‌اند.

بابایوف با اشاره به علاقه خاص رئیس‌جمهور ترکمنستان به پروژه تاپی گفت: کار درباره مطالعات پروژه تاپی به ویژه در بخش‌های منابع مالی و آگاهی مردم در سال جاری ادامه دارد.

اشرف‌غنی نیز اظهار داشت که هدف اساسی من و رئیس‌جمهور ترکمنستان عملی شدن پروژه تاپی است و این پروژه در اولویت دولت افغانستان قرار دارد، تاپی نه یک پروژه بلکه کریدوری مهم برای منطقه است.

وی افزود که همزمان با اجرای پروژه انتقال گاز، روی پروژه‌های انتقال برق و فیبر نوری، احداث خیابان‌ها و خط آهن کار خواهد شد و در مسیر تاپی بر ساخت چندین فرودگاه نیز سرمایه‌گذاری می‌شود.

رئیس‌جمهور افغانستان ضمن اعلام آماده شدن برنامه تامین امنیت مسیر این پروژه گفت که هیچ  نگرانی در این زمینه وجود ندارد زیرا نیروهای نظامی در این مسیر مستقر شده‌اند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.