درمان سرطان نیازمند مشارکت بین‌بخشی است/ رادیوتراپی 40 درصد درمان سرطان را به جلو می‌اندازد

دبیرعلمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه گفت: رادیوتراپی در کنار مداخلات دارویی و جراحی می‌تواند به ۴۰ درصد درمان سرطان‌ها کمک کند و این بیماری نیازمند مشارکت بین بخشی کادر درمان است.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمیدرضا میرزایی دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه که صبح امروز در دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد، گفت: رادیوتراپی تنها پاسخگوی 40 درصد درمان سرطان است و درمان سرطان باید با سیاستگذاری خاصی مورد بررسی قرار بگیرد تا بیمار شاهد بهترین روند درمان باشد.

وی بیان کرد: سرطان سینه شایع‌ترین بیماری در حوزه زنان است که باید به این موضوع اساسی پرداخته شود، اما کشنده‌ترین سرطان زنان نیست که سرطان معده کشنده‌ترین سرطان در کشور است و باید ملاحظات زیادی برای پیشگیری و غربالگری آن در نظر داشته باشیم.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه افزود: در دنیا سن بروز سرطان به 50 سالگی می‌رسد اما کاهش سن ابتلا به سرطان در کشور از موضوعاتی است که حائز اهمیت است و باید مردم جامعه نسبت به این قضیه پیش آگاهی کافی را داشته باشند تا در معرض عوارض آن قرار نگیرند.

میرزایی اظهار داشت: کیفیت زندگی بیماران سرطانی با توجه به آمار این بیماران حائز اهمیت است که مداخلات درمانی، دارویی و جراحی در کشور در این کنگره مورد بحث و بررسی متخصصان داخلی و خارجی قرار گرفته است. 

وی برگزاری دوازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان پستان در چهارم تا ششم اسفند را نوید بخش بسیاری از دستاوردهای تحقیقات این حوزه دانست و گفت: با توجه به توانمندی علمی کشور می‌توانیم شاهد دستاوردهای خوبی در حوزه درمان کشور باشیم که این مهم نیازمند حمایت و مشارکت بین بخشی است.

دبیر علمی دوازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه از امتیاز حداکثری بازآموزی به شرکت‌کنندگان این دوره خبر داد و بیان کرد: مرکز تحقیقات سرطان در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی موضوعات خوبی را در این عرصه مطرح کرده که آگاهی زنان از نحوه انجام خودآزمایی تا سایر موارد باید به آنها آموزش داده شود.

وی تشخیص و مرحله بندی، تازه‌های درمانی، توانبخشی و مسائل روانی و اقتصادی را از مطالب مهم و مورد بحث دوازدهمین کنگره بین‌المللی سرطان سینه دانست و افزود: امیدواریم دستاوردهای علمی به آگاه سازی بانوان جامعه کمک کند که این موضوع نیازمند مشارکت همه افراد جامعه است و خودمراقبتی صحیح افراد در حوزه سرطان اهمیت بسیاری دارد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار