در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد

قیمت حامل های انرژی ثابت ماند/لزوم صادرات گاز مازاد کشور

نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی گفت: قیمت حامل های انرژی ازجمله بنزین افزایش نخواهد داشت.

قیمت حامل های انرژی ثابت ماند/لزوم صادرات گاز مازاد کشورعلی ادیانی نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: در  قانون برنامه بودجه 96 ما هنوز به بحث افزایش یا تصویب  قیمت ها نرسیدیم ولی نگاه کلی این است که ما افزایش قیمت نداشته باشیم.
 
وی ادامه داد: طبق قوانین عادی کشور، تعیین قیمت حامل های انر‍ژی به ویژه 5 حامل آن ازجمله گازوئیل و بنزین و.... در اختیار هیئت وزیران و سوخت مربوط به حامل های وی‍ژه در اختیار شرکت ملی پالایش و پخش خواهد بود.
 
نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی تاکید کرد: روال کلی این است که برای سال آینده افزایش قیمت نداشته باشیم.
 
ادیانی گفت: هرچند تعیین قیمت حامل های انرژی برعهده هیئت وزیران است ولی اگر حکمی را مجلس در قانون بودجه 96 ارائه دهد ،قطعا دولت برخلاف آن اقدام نخواهد کرد.
 
صادرات گاز مشروط شده است
 
وی همچنین درباره تصمیم نمایندگان مجلس درباره صادرات بیان داشت: صادرات گاز نیاز داخل کشور بوده و مازاد بر مصرف کشور را صادر می کنیم، چرا که این موضوع برای گرفتن بازار بین الملل یک مزیت محسوب می شود.
 
نائب رئیس دوم کمیسیون انرژی افزود: علاوه بر این طبیعی است برای میدان ندادن به رقبای خود در عرصه بین الملل به صادرات گاز اهتمام بورزیم ،کما اینکه درحال حاضر به ترکیه و سایر کشورها گاز مازاد کشور را صادر می کنیم.
 
ادیانی در پایان گفت: نمایندگان مجلس مصوب کرده اند که در صورت افزایش تولید گاز به یک هزار میلیون متر مکعب در روز، وزارت نفت اقدام به صادرات گاز به کشورهای همسایه و اروپا کند.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار