زاهدان؛

تدوین سند جامع آموزشهای مهارتی سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای سیستان و بلوچستان در جلسه با معاون آموزشی و همکاران حوزه آموزش اداره کل از تدوین جامع ارائه آموزشهای مهارتی استان برای 5 سال آینده خبر داد .

تدوین سند جامع آموزشهای مهارتی در سیستان و بلوچستانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محمد جهانتیغی مدیرکل آموزش فنی وحرفه ای استان دراین جلسه با اعلام این خبر گفت : تنظیم سندجامع آموزشهای مهارتی بارویکرد ظرفیتها وپتانسیلهای بومی منطقه وآمایش سرزمین در راستای توسعه و تربیت نیروی انسانی ماهر ، ترویج و تقویت فرهنگ كارو كارآفرینی ، منطبق بر شرایط بومی استان صورت می گیرد . 
 
جهانتیغی افزود : سند جامع آموزشهای مهارتی استان نیازهای آموزشی در کلیه بخشهای آموزشی از جمله آموزش روستائیان ، حاشیه نشینان شهری و نیزنیاز های آموزشی آموزشی سایر دستگاه های اجرای وصنایع در حال احداث در استان را پیش بینی کرده و برای آنها برنامه های جامع طراحی خواهد کرد .   

وی تصریح کرد : یكی از بسترهای مهم موردنیاز برای اجرایی شدن برنامه های تدوین شده فرهنگ سازی مناسب برای تبیین و فراگیر نمودن آموزش های مهارتی و فنی و حرفه ای و اشاعه فرهنگ كار و كارآفرینی در جامعه با تکیه بر ظرفیت های بومی و منطقه ای است.
 
جهانتیغی افزود :  تدوین این سند در راستای لزوم ایجاد زمینه های فرهنگی در زمینه اهمیت فراگیری مهارت هاو جایگاه كار و تلاش در زندگی فردی و اجتماعی افراد با توجه به پتانسیل های اقلیمی و بومی استان می تواند در مسیر توسعه سرمایه های  انسانی استان بسیار مؤثر واقع شود. 

در این جلسه مقرر گردید سندجامع ارائه آموزشهای مهارتی استان پس از تدوین توسط استاندار در جلسه شورای معاونین وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی با حضور مقام عالی وزارت ارائه گردد .

انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار