مشهد؛

دستگیری سه شکارچی غیر مجاز در کلات

مامورین یگان محیط زیست کلات در معیت فرمانده و مأموران پاسگاه نیروی انتظامی لایین طی پایش شبانه مناطق سه شکارچی غیر مجاز را دستگیر کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، موسی غلام زاده سرپرست حفاظت محیط زیست کلات گفت: متخلفان در ارتفاعات حاجی آباد دستگیر و از آنان دو قطعه تیهو، دو دستگاه چراغ قوه و یک رشته تور کشف و ضبط شد.

وی افزود: متهمان به جرم صید پرندگان وحشی طبق بند الف. و ج. ماده ۱۱ قانون شکارو صید به مرجع قضایی معرفی شدند که طبق ماده یاد شده، متخلفان به جزای نقدی از یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا سه میلیون ریال و یاحبس از ۹۱ روز تا ۶ ماه محکوم خواهند شد.

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست کلات گفت:با توجه به تعامل و همکاری محیط زیست و نیروی انتظامی شهرستان کلات، عرصه برای صیادان و شکارچیان تنگ ترو کمک شایانی به کاهش جرایم و تخلفات زیست محیطی می‌کند.

غلام زاده افزود:با توجه به فصل زمستان، بارش نزولات الهی در روزهای اخیر، پرندگان و حیات وحش بامناطق مسکونی هجوم می‌آورند و عده‌ای افراد سودجو اقدام به صید و شکارپرندگان و جانوران وحشی می‌کنند.

وی از تمامی مردم دوستدار محیط زیست خواست درصورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی را به اداره محیط زیست کلات با ۳۴۷۲۴۰۴۴ و یا سامانه ۱۵۴۰ گزارش دهند.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.