امین زاده مطرح کرد؛

لزوم اجرای قانون جامع وکالت/ وکلا باید با قانون به روز کار کنند

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: قانون جامع وکالت باید سریع اجرایی شود تا وکلا با قانون به روز کار کنند.

لزوم اجرای قانون جامع وکالت/ وکلا باید با قانون به روز کار کنندبه گزارش خبرنگار حوزه حقوقی و قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ الهام امین‌زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در همایش نقش و تأثیر مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در حوزه وکالت که امروز (چهارشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: امروز تعدادی از وکلای مسئول و با تقوا و آشنا به وکالت به جامعه معرفی می‌شوند.

وی با اشاره به لایحه وکالت افزود: لایحه وکالت زمانی که در معاونت حقوقی بودم، مطرح بود و با ۵۰ ساعت آن را بررسی و مطالعه کردیم تا با تمام دغدغه هایی که داشتیم لایحه‌ای تنطیم شود که جامع باشد.

وی افزود: در جلسات صحن علنی هیئت دولت مواد لایحه وکالت مورد بررسی قرار گرفت و مدنظرمان بود که وکلا، مصون بمانند و استقلال آن‌ها حفظ شود.

وی افزود: ما این لایحه را به مجلس فرستادیم. البته قوه قضاییه هم لایحه‌ای را فرستاده بود که در نهایت لایحه دولت روی میز قرار گرفت و قرار شد که آن را بررسی کنیم. اما یکی از آسیب‌ها این است که لایحه‌ای که مدتی مسکوت می‌ماند متوقف می‌شود و جا دارد این لایحه که زحمات زیادی هم برای آن کشیدیم به نتیجه برسد و جامعه وکالت با قانون به روز وکالت کنند.

امین زاده افزود: امیدواریم با وکلای جدید این تعداد پرونده‌ها که ۱۵ میلیون پرونده است، کاهش یابد.

وی افزود: قرار نیست در اثر نااگاهی مردم ما، وکلا حقوق دریافت کنند. لذا اگر مردم بدانند که در هر خرید و فروش و در هر اجاره‌ای با یک وکیل دلسوز و مسئول مشورت کنند، آثار قضایی آن کاهش می‌یابد. ۱۵ میلیون پرونده داریم، یعنی ۱۵ ضربدر ۴ که خانواده چهار نفره را درگیر می‌کند. لذا بیاییم با حضور وکلا امنیت اقتصادی جامعه را به عمل آوریم.

وی افزود: کانون وکلا برای برخورد با وکیل متخلف مانع ما نشدند و این نشان می‌دهد که چقدر دغدغه شهروندان را دارند. من در خراسان رضوی با وکلایی برخورد کردم که بی نظیر بودند. این وکلای مشهدی در داخل زندان به زندانیان کمک می‌کردند و اطلاعات می‌دادند و افرادی را از اعدام نجات می‌دادند. من خواهش کردم که خدمات مناسب وکالتی با حداقل قیمت به آن‌ها ارایه دهیم که روسای کانون‌های وکلا پاسخ ما را دادند که هر ساله چقدر خدمت حقوقی می‌دهیم.

امین زاده در پایان گفت: در زمانی که معاونت حقوقی بودم  بیمه وکالت را پیگیری کردم، وکالت خانواده نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که نیاز به فرهنگسازی دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار