حضرت آیت الله حسینی مازندرانی در حوزه علمیه امام حسین(ع) شهر ری:

مردم در روزهای پایانی سال، به یاد خانواده مدافعان حرم باشند / تذکر رهبر انقلاب درباره شهدای مدافع حرم

درس اخلاق حضرت آیت الله سید رضا حسینی مازندرانی، نماینده مراجع معظم تقلید و استاد عظیم الشان حوزه علمیه، با حضور استادان و طلاب در مسجد و حوزه علمیه امام حسین (ع) شهر ری برگزار شد.

به گزارشحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛حضرت آیت الله حسینی مازندرانی در این جلسه موعظه، نکات ارزشمندی مطرح کردند که اهم سخنان معظم له عبارت است از:

** گرایش گروه هایی از مردم از جمله روحانیون و طلاب به عبادات، کم است. درحالی که باید عبادات برای ما به ویژه روحانیون محترم، شیرین و جذاب باشد.

** طلاب باید در نظم، اخلاق و نظافت، الگوی مردم باشند هرچند عده ای این طور نیستند. به یاد دارم حجره بنده در زمان طلبگی ام، آنقدر تمیز بود که روحانیون هنگام حضور در آن، گاهی تمایل به ترک حجره من نداشتند.

** عبادت بنابر تصریح قرآن کریم، از وجوه مشترک انسان و جن است. انسانها به عنون اشرف مخلوقات، باید در تمام زمینه ها از جمله عبادت برتر باشند.

** گلایه مردم از روحانیون ریشه در دوری این قشر از عبادات و تقوی دارد؛ اگر طلاب، تقوی و ایمان نداشته باشند، مردم از او درس و الگو نخواهند گرفت و خطر گمراهی مردم وجود خواهد داشت.

** جابر  گفت خدمت امام باقر (ع) رسیدم و حضرت فرمودند " سلام مرا به شیعیان برسان و آگاهشان کن که بین ما و خداوند، خویشاوندی وجود ندارد. بدان، قرب خداوند محقق نمی شود مگر از طریق اطاعت. هرکس خداوند را اطاعت کند و به ما علاقه داشته باشد، دوست ما است. و هرکس دستورات خدا را انجام ندهد، دوست ما نیست".

** امام صادق (ع) فرموند "بهترین  مردم، کسی است که عاشق و دلبسته عبادت باشد همانطور که عزیز خود را در آغوش بگیرد".

** زمانی خواب دیدم که اعلام کردند امام زمان (عج) ظهور کردند و من چون خواستم به حضرت نزدیک شوم، نتوانستم. دقت که کردم متوجه شدم، افراد نمی توانند از حد مشخصی به امام مهدی(عج) نزدیک شوند.

** آن خواب، یقین من را نسبت به اهمیت عبادت زیاد کرد که انسان عاشق اطاعت، بهترین مردم می شود.

** شخصیت هایی مانند سلمان فارسی، بلال حبشی و اویس قرنی به دلیل اطاعت از اوامر الهی، عبادت بسیار و تقوی، مورد احترام پیامبر اسلام (ص) قرار گرفتند.

** کمک به نیازمندان، مصداق عبادت است همانطور که مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، وقایع خوزستان و سیل برخی مناطق کشور را دلسوز و دلخراش دانستند.

** مردم در روزهای پایانی سال که عده ای به فکر خرید و خانه تکانی هستند، به یاد شهدای مدافعان حرم باشند و به طرق مختلف ولو به اندازه کشیدن دست نوازش بر سر کودکان این شهدا و مدافعان حرم، قدردان ایثار، صبر و جانفشانی مدافعان حریم و حرم اهل بیت (ع) باشند.

** نعمت امنیت کشور همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند مرهون ایثار و جانفشانی مدافعان حرم است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار