روحانی در دیدار رییس مجلس نمایندگان اردن:

هماهنگی میان کشورهای اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام ضروری است

رییس جمهور با استقبال از گسترش و تعمیق روابط ایران و اردن، تاکید کرد که تقویت روابط تهران – امان به نفع مردم دو کشور و منطقه است.

هماهنگی میان کشورهای اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام ضروری است
به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز چهارشنبه در حاشیه ششمین کنفرانس بین المللی حمایت از انتفاضه فلسطین و در دیدار رییس مجلس نمایندگان اردن گفت: ایران برای تعمیق روابط دوجانبه و همفکری و همکاری مشترک با اردن در راستای تقویت ثبات و امنیت منطقه، آمادگی دارد.

رییس جمهور اظهار امیدواری کرد شرایط برای توسعه روابط و همکاری های مشترک بیش از پیش فراهم شود.

روحانی همچنین به موضوع فلسطین و اهمیت حمایت همه جانبه کشورها در دفاع از حقوق فلسطینی ها اشاره کرد و با بیان اینکه رایزنی ، همفکری و هماهنگی میان کشورهای اسلامی برای حل مشکلات جهان اسلام از جمله سوریه ضروری است، گفت: تلاش برای حل موضوع فلسطین ، پایان آوارگی ها و حل معضلات بیشمار ملت  فلسطین، مسوولیتی سنگین بر دوش همگان و بویژه کشورهای همسایه است.

رییس جمهور ریشه عمده مشکلات منطقه را ناشی از اشغالگری صهیونیست ها دانست و افزود: مداخله کشورهای بزرگ بویژه آمریکا در دهه های اخیر، مشکلات منطقه را مضاعف کرد که از جمله آنها می توان به حمله و اشغال افغانستان و عراق، تحریک مردم  برخی کشورهای منطقه و تحرکاتی که از سوی آمریکا تحت عنوان تلاش برای ایجاد خاورمیانه جدید انجام شد ، اشاره نمود که این اقدامات ، هر روز بر مشکلات منطقه افزوده است.

روحانی، تروریسم را  یکی از دیگر از موضوعات تحمیلی آمریکا و صهیونیست ها  به منطقه  ذکر کرد و گفت: همه می دانند که گروههای تروریستی همانند القاعده ، داعش و جبهه النصره را چه کسانی و با چه اهدافی در منطقه  ایجاد کرده و چگونه با خرید نفت و آثار باستانی به تاراج رفته  و در اختیارگذاشتن تسلیحات پیشرفته، آنها را حمایت می کنند.

رییس جمهور تصریح کرد: برای مقابله با طرحهای تحمیلی و حفظ امنیت و ثبات منطقه، باید در مرحله نخست دولتهایی همانند دولتهای عراق و سوریه که در حال جنگ با تروریسم هستند ، مورد حمایت و پشتیبانی قرار گیرند و در مرحله بعدی معضلات منطقه از راههای سیاسی و توسط مردم خود این کشورها حل و فصل شود و معتقدیم اردن در این زمینه می تواند نقش سازنده‌ای ایفا کند.

روحانی با بیان اینکه ایران از هیچ کمکی برای مبارزه با تروریسم در منطقه دریغ نمی کند و به همین دلیل هنگامی که دولتهای عراق و سوریه از تهران درخواست کمک کردند ، به یاری آنها شتافت ، گفت: اکنون خوشحالیم که تروریست ها در سوریه و عراق ضعیف تر از همیشه شده اند.

"عاطف یوسف صالح الطراونه" رییس مجلس نمایندگان اردن نیز در این دیدار با ابلاغ سلام پادشاه کشورش به دکتر روحانی و

قدردانی از میزبانی و برگزاری موفق نشست تهران ، گفت:امان خواهان گسترش و تعمیق روابط با تهران در همه حوزه ها است.

رییس مجلس نمایندگان اردن با بیان اینکه فلسطین و کاستن از معضلات مردم آن جزو اولویت های دولت اردن است، اظهارداشت : امان تمام تلاش خود را برای حمایت از مردم فلسطین و از جمله جلوگیری از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس بکار گرفته است.

وی تروریسم را معضلی بزرگ برای منطقه و جهان اسلام ذکر کرد و افزود: حفظ ثبات و بازگرداندن آرامش به عراق و سوریه موفقیتی برای جهان اسلام خواهد بود و اردن همواره به دنبال ثبات و آرامش در این دو کشور بوده و در این راستا تلاش خواهد کرد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار